شناسه خبر : 423348
تاریخ انتشار :
خودروهای فاقد «یورو ۴ و یورو ۵» پلاک نمی‌شوند

خودروهای فاقد «یورو ۴ و یورو ۵» پلاک نمی‌شوند

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ موتورخانه خانگی هوشمند شده است، گفت: هم‌اکنون خودروهای تولیدی فاقد یورو ۴ و خودروهای وارداتی فاقد یورو ۵ پلاک نمی‌شوند.

    به گزارش خودرونگاران  به نقل از صبحانه، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاکنون 200 موتورخانه خانگی هوشمند شده است، گفت: هم‌اکنون خودروهای تولیدی فاقد یورو 4 و خودروهای وارداتی فاقد یورو 5 پلاک نمی‌شوند.

    سعید متصدی در همایش روز هوای پاک که در سازمان محیط زیست برگزار شد گفت: در هیچ جای دنیا آلودگی هوا توسط یک سازمان تولید یا برطرف نمی‌شود و هر شخص در آن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به برخی از اقدامات این سازمان در جهت کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: خودروهای دیزلی فاقد فیلتر دوده و همچنین خودروهای تولیدی فاقد یورو 4 و خودروهای وارداتی فاقد یورو 5 شماره‌گذاری نمی‌شوند.

    وی با اشاره به جلوگیری از تولید و توزیع بنزین پتروشیمی گفت: در گذشته میزان بنزن موجود در هوا 600 PPD بود در صورتیکه استاندارد آن زیر 5 PPD است و با توقف تولید و توزیع بنزین پتروشیمی توانسته‌ایم این عدد را به 15 PPD برسانیم.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در سال 94 به نسبت سال 93، 18 درصد مصرف گاز در نیروگاه‌های کشور افزایش یافته و امروز فقط 15 درصد نیروگاه‌های کشور از مازوت استفاده می‌کنند. نیروگاه‌ بعثت و نیروگاه‌های استان اصفهان و شهر تبریز نیز هم‌اکنون 100 درصد گازسوز هستند.

    متصدی در پایان با اشاره به اینکه هر 3 ماه یکبار در کشور پایش سوخت صورت می‌گیرد، گفت: هم‌اکنون گازوئیل یورو 4 در کلان‌شهرهای کشور نیز توزیع می‌شود.


    نظرات

    نظر شما

    : : :
    ایساکو

    آرین پارس موتور

    کرمان موتور

    ایران خودرو

    مدیران خودرو

    ایلیا خودرو



    پرشیا خودرو

    تابلو نرخ
    اینفوگرافی


    کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    khordonegaran
    Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.