به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، در شرایطی که اکثر خودروسازان مشغول کار روی این فناوریها هستند گمان میرود که تا سال 2025 شاهد تجهیز بسیاری از خودروها به این دست فناوریهای هدایت خودکار باشیم، اما تا آن زمان چنین فناوریهایی بارها و بارها تحت آزمایش قرار میگیرند.
البته هرچه که این آزمایشات به پیش میروند مشخص میشود که دستیابی به چنین فناوری آن قدرها هم که گمان میرفت ساده نیست. طبق قوانین ایالت کالیفرنیا خودروسازان باید هر گونه خطایی در روند آزمایشها را برای اطلاع سازمانهای ایمنی منتشر کنند و در پی همین موضوع، مشخص شده که گوگل با حدود 272 مورد خطای ایمنی مواجه است.
گوگل اعلام کرده که تعداد فوق درمدت سپتامبر 2014 تا نوامبر 2015 به وقوع پیوسته و طی آنها رانندگان مجبور شدهاند که شخصا هدایت خودرو را بر عهده بگیرند. فولکس واگن، نیسان و بوش نیز به ترتیب 260، 106 و 625 مورد را ثبت کردهاند.