شناسه خبر : 424223
تاریخ انتشار :
خودروهای فاقد فیلتر DPFشماره گذاری نمی شوند

خودروهای فاقد فیلتر DPFشماره گذاری نمی شوند

معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: براساس مصوبه دولت خودروهای فاقد فیلترDPF(دستگاه تصفیه هوا) شماره گذاری نمی شوند.

    به گزارش خودرونگاران  به نقل از ایرنا، سرهنگ احمد رستمی افزود: براساس مصوبه دولت نصب فیلترDPF(دستگاه تصفیه هوا) برای خودروهای وارداتی دیزلی از خردادماه و خودروهای سواری و ون دیزلی از آذرماه امسال الزامی است و در صورتی که خودروها فاقد این دستگاه باشند، شماره گذاری نمی شوند.
    وی ادامه داد: وانت های ایسوزو ، فوتون و پاژن در صورتی که فاقد این دستگاه باشند نیز شماره گذاری نمی شوند.
    معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی تاکید کرد: پیش نیاز هر گونه شماره گذاری خودرو و وسائل نقلیه تایید سازمان ملی استاندارد به لحاظ ایمنی و کیفیت، سازمان محیط زیست به لحاظ آلایندگی و کارشناسان عالی پلیس از نظر فنی است.
    رستمی اضافه کرد: براساس مصوبه دولت هر خودرویی که تجهیزات ایمنی از جمله ایربک یا ضد قفل را نداشته باشد و به تایید سازمان ملی استاندارد نرسیده باشد، شماره گذاری نمی شود.
    وی ادامه داد: هر گونه اشکالات احتمالی خودروها به وزارت صنعت ، معدن ، تجارت، خودروسازان، سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست اعلام می شود به عنوان مثال پیگیری جدی نیروی انتظامی منجر به تدوین و اجباری شدن تست واژگونی اتوبوس و مینی بوس و سیستم های سوخت و ساز برقی شد.
    معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در 11 ماه امسال 900 هزار دستگاه خودرو نوشماره شد.
    رستمی افزود: همچنین در 11 ماه امسال حدود یک هزار و 800 دستگاه خودروی دو تکه که در تصادفات شدید از قسمت های عقب یا جلوی خودرو ،نیمه شده، غیر استاندارد بوده و نیمه دیگری از خودروها به خودرو نصب شده بود، کشف شد.
    وی ادامه داد: در این مدت حدود دو میلیون و 770 هزار خودرو نقل و انتقال شد، حدود 350 هزار موتورسیکلت شماره گذاری شد و 169 هزار دستگاه خودروی فرسوده، اسقاط شد.
    رستمی افزود: حدود 51 هزار و 500 دستگاه خودروی وارداتی نیز در 11 ماه امسال شماره گذاری شد.

     

     

     


    نظرات

    نظر شما

    : : :
    ایساکو

    آرین پارس موتور

    کرمان موتور

    ایران خودرو

    مدیران خودرو

    ایلیا خودرو



    پرشیا خودرو

    تابلو نرخ
    اینفوگرافی


    کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    khordonegaran
    Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.