به گزارش خودرونگاران به نقل از اقتصادآنلاین، پیمان کارگر در مورد وضعیت رنو در بازار خودروی ایران گفت: رنو برنامه ای دارد تا در ایران به عنوان یک شریک استراتژیک برای خودروسازان ایرانی حضور داشته باشد و در این راه انتقال تکنولوژی چه در زمینه قطعه سازی و چه در زمینه ساخت خودرو در دستور کار قرار دارد.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، وی با اشاره به فعالیت های رنو با ایران خودرو و ساپیا در سال آینده گفت: در راستای همکاری با ایران خودرو فاز 2 تولید خودروی ال 90 را از سال آینده در دستور کار خواهیم داشت که در این فاز با همکاری ایران خودرو ال90 با فیس لیفت (تغییر ظاهر خودرو) انجام گرفته بر روی آن وارد بازار می شود.
وی در پاسخ به پرششی مبنی بر اینکه آیا این فیس لیفت همان تغییرات انجام گرفته در رومانی است یا خیر گفت: فیس لیفت انجام شده با سرمایه گذاری هایی که در این بخش انجام گرفت برای اولین بار در ایران انجام می شود که در آن 35 درصد از خودرو تغییر خواهد کرد.
مدیر عامل رنو پارس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در بخش فنی خودرو نیز تغییراتی انجام می شود یا خیر گفت: در ال 90 جدید به سمت استفاده از گیربکس اتوماتیک در حال حرکت هستیم که در این زمینه هم اکنون کاملا به روز هستیم .
وی ادامه داد: بحث اصلی در فیس لیفت ال 90 تغییرات در بخش های داخلی و نمای عقب و جلوی خودرو است.
مدیر عامل رنو پارس در مورد قیمت ال 90 جدید نیز گفت: تغییر قیمت این خودرو نسبت به تولیدات فعلی خیلی کم است.
کارگر در مورد همکاری با سایپا نیز گفت: در بعد همکاری رنو با ساپیا نیز درصد هستیم تا خودروی داستر با فیس جدید را از طریق شرکت ساپیا وارد بازار کنیم.
وی ادامه داد: رنو کپچر نیز از جمله خودروهایی است که در صدد هستیم تا زمینه فعالیت آن را با ایران خودرو گسترش دهیم.