شناسه خبر : 424466
تاریخ انتشار :
شماره گذاری یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو
سردار مهری در همایش سراسری روسای پلیس راهنمایی و رانندگی مطرح کرد:

شماره گذاری یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این که امسال ۱.۵ میلیون گواهینامه جدید صادر شده و یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودرو شماره‌گذاری شده پیش‌بینی کرد که در نوروز ۹۵ حجم ترددها افزایش یابد.

    به گزارش خودرونگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت:‌ در این همایش روسای راهنمایی استان‌ها، فرماندهان قرارگاه‌های پلیس راه، فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه، روسای راهور شهرستان‌های سراسر کشور و معاونان و روسای ستادی حضور دارند.

    وی به اهداف عمده این همایش پرداخت و تصریح کرد: ارزیابی عملکرد استان‌ها در سراسر کشور از میزان تصادفات، تعداد کشته‌‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها و محورهای مواصلاتی کشور و همچنین توضیح و توجیه برنامه‌های نوروز 95 از جمله اهداف پلیس راهور از برپایی این همایش است.

    سردار مهری افزود: ‌25 اسفند رزمایش سراسری طرح نوروزی پلیس راهور با هماهنگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به آمار 10 ماهه تصادفات در سال 94 اشاره و بیان کرد: در این بازه زمانی بیش از 14 هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند که 73 درصد این آمار در سطح جاده‌ها و مابقی در درون شهرها کشته‌ شده‌اند.

    وی افزود: از این تعداد 22 درصد عابران پیاده، 23 درصد موتورسیکلت‌سواران و ترک‌نشینان آن و مابقی سرنشینان وسایل نقلیه بوده‌اند.

    سردار مهری به مقایسه این آمار با آمار سال گذشته پرداخت و گفت:‌3.1 درصد کاهش داشته‌ایم یعنی بیش از 447 نفر نسبت به مدت مشابه طی 10 ماهه کمتر کشته شده‌اند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: از این تعداد 51 درصد در صحنه کشته شده و 49 درصد نیز در مراحل پیش‌بیمارستانی و بیمارستانی کشته شده‌اند؛ همچنین بیش از 260 هزار نفر مجروح شده‌اند.

    وی ادامه داد: بررسی آمار فوتی نشان می‌دهد که 40 درصد کشته‌شدگان راننده بودند؛ حدود 6 هزار تصادف فوتی در این 10 ماهه رخ داده که 50 درصد مقصر بوده‌اند. یعنی حدود کمتر از 3 هزار نفر در تصادفات راننده مقصر بوده‌اند.

    سردار مهری با بیان این که امسال 1.5 میلیون گواهینامه جدید صادر شده و یک میلیون و 250 هزار خودرو شماره‌گذاری شده پیش‌بینی کرد که در نوروز 95 حجم ترددها افزایش یابد.

    وی به بحث ایمن‌سازی جاده‌ها در سطح کشور پرداخت و گفت: 5 هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که 3200 نقطه در گروه جاده است که با هماهنگی پلیس و راهداری برای آشکارسازی آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

    سردار مهری اظهار داشت: بحث مدیریت سوانح ترافیکی از نظر ساختار و سازمان متمرکز نیست.

    وی از سخنگوی دولت و وزیر بهداشت درخواست کرد در این زمینه اقدامات ویژه انجام دهند و به خصوص برای برنامه 5 ساله ششم در این زمینه تدبیری بیندیشند چرا که کشته شدن 49 درصد افراد بعد از تصادف در صحنه عدد بزرگی است.

    سردار مهری به بحث خودروهای فرسوده پرداخت و بیان کرد: تا پایان سال 95، یک میلیون و 250 هزار خودروی فرسوده داریم که باید تسهیلاتی ایجاد شود که بتوان این تعداد خودروها را از رده خارج کرد چرا که خیلی از آن‌ها در سیستم حمل و نقل عمومی و با از رده‌خارج کردن این خودروها می‌توانیم هم از نظر زیست‌محیطی قدمی برداریم و هم از سوانح و حوادث پیشگیری کنیم.

     


    نظرات

    نظر شما

    : : :
    ایساکو

    آرین پارس موتور

    کرمان موتور

    ایران خودرو

    مدیران خودرو

    ایلیا خودرو



    پرشیا خودرو

    تابلو نرخ
    اینفوگرافی


    کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    khordonegaran
    Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.