شناسه خبر : 425054
تاریخ انتشار :
طلای جهانی اندکی بالا رفت

طلای جهانی اندکی بالا رفت

روند نزولی دو روزه قیمت طلای جهانی در پی افت بازارهای سهام آسیا و کاهش تقاضا برای نفت خام در معاملات روز جاری متوقف شد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با یک درصد افزایش، به 1227 دلار رسید. بهای معاملات این بازار در دو روز معامله اخیر 1.4 درصد اُفت کرده بود.

 

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.7 درصد یا 8.80 دلار افزایش، در 1228.80 دلار ایستاد. قیمت طلا تا پایان معاملات روز دوشنبه 4.20 دلار یا 0.3 درصد کاهش یافته و در 1219.30 دلار بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت در بیش از یک ماه اخیر بود.

 

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای حداکثر 0.8 درصد کاهش یافت و به 254.96 یوان در هر گرم (1225.75 دلار در هر اونس) رسید.

 

طلا از ابتدای امسال تاکنون به دلیل عقب افتادن زمان برنامه ریزی شده برای افزایش نرخهای بهره و انتظارات برای تورم کمتر در آمریکا 15 درصد رشد قیمت داشته است.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، بازارهای سهام آسیا در پی سقوط شب گذشته قیمت نفت و اُفت شاخص استاندارد اند پورز 500، روز سه شنبه 1.5 درصد از ارزش خود را از دست دادند. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اظهار کرده بود به دلیل ریسکهایی که کندی اقتصاد جهانی ایجاد کرده در تحکیم سیاست پولی و افزایش نرخها با احتیاط عمل خواهد کرد. با اینهمه انتشار گزارش اشتغال مطلوب آمریکا در روز جمعه موجب شد معامله گران زمان مورد پیش بینی برای افزایش نرخهای بهره در سال جاری را یک ماه جلوتر ببرند. اکنون معامله گران منتظر انتشار گزارش نشست مارس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا هستند تا زمان احتمالی افزایش نرخها را ارزیابی کنند.

 

شاخص دلار هفته گذشته به پایینترین سطح در 9 ماه اخیر سقوط کرده بود.

 

به گفته یک معامله گر سنگاپوری، آمار متضادی از آمریکا دریافت می شود و اظهارات ضد و نقیض مقامات بانک مرکزی این کشور باعث به وجود ابهام در بازار طلا شده و این فلز زرد اکنون در سطح 1215 دلار از حمایت فنی برخوردار شده است.

 

تحلیلگران هشدار داده اند که قیمت طلا ممکن است با ادامه روند خروج سرمایه از صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز ضعیفتر شود. دارایی‌های صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز در جهان است و در ماه مارس به بالاترین میزان در دو سال گذشته صعود کرده بود، روز دوشنبه 0.29 درصد کاهش یافت و به 815.72 تن رسید.

 

طلا در سه ماهه اول امسال بزرگترین رشد قیمت سه ماهه در 30 سال اخیر را ثبت کرد و با ضعیف شدن احتمال افزایش نرخها در آمریکا و همچنین آشفتگی بازارهای مالی بیش از 16 درصد رشد کرد. این فلز ارزشمند به افزایش نرخ‌ها حساس است، زیرا بالاتر رفتن نرخهای بهره هزینه نگهداری این فلز زرد را افزایش می دهد و به جذابیت سرمایه گذاری آن در مقایسه با دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه لطمه می‌زند.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 1.1 درصد افزایش، به 15.08 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.7 درصد افزایش، 947.95 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 551.90 دلار رسید.

 

 


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.