1-بنتلی کانتیننتال GT3-R
وقتی که به این خودرو نگاه میکنید به سرعت متوجه این موضوع خواهید شد که این محصول سریعتر از هر مدل دیگر بنتلی، میتواند پیچها را طی کند. قطعا شما هم وقتی به این اسپویلر روی در صندوق عقب نگاه میکنید انتظار قابلیتهای میتسوبیشی EVO را در کنار لوکس بودن بنتلی تصور میکنید. در واقع کاملا هم همینطور است اما با کارایی بهتر پیشرانه و سیستم صوتی بسیار پیشرفته!
2- داج وایپر ACR
داج وایپر بزودی به طور کلی از تولید کنار گذاشته خواهد شد و هنوز در مورد جانشین آن هیچ صحبتی به میان نیامده است. اما این بدان معنی نیست که وایپر را بتوان به راحتی فراموش کرد. این مدل خاص با پسوند ACR برای پیست طراحی و ساخته شده است و به تازگی در 13 پیست مختلف روکورد خود را به جای گذاشته است. عوامل مختلفی برای اینکه یک خودرو تا این حد در پیست سریع باشد وجود دارد اما یکی از مهمترینهای آن، نیروی رو به پایین یا دانفورس (Downforce) است که توسط این بالچهی عظیم تولید میشود و این افعی را روی جاده نگه میدارد.
3- فورد GT
فورد GT40 افسانهای یکی از سریعترین اتومبیلها در پیستِ مسابقه بود. پس طبیعتا باید جانشین جدید آن نیز یکی از سریعترینها باشد تا بتواند انتظارات را برآورده کرد. سال قبل با معرفی مدل جدید خیابانی فورد جیتی یکی از جذابیتهای طراحی آن بالچه جمع شوندهی آن بود اما برادر مسابقهای آن (عکس بالا) دارای بالچه بزرگ به سبک اتومبیلهای GT است.
4 –کوینیگزگ وان (one:1)
چیزهای حیرتآور زیادی دربارهی کوینیگزگ وان وجود دارد؛ به عنوان مثال همانطور که از نام این مدل پیدا است به ازای هر یک کیلوگرم از وزن، یک اسب بخار نیرو برای حرکت دادنش وجود دارد که بدین ترتیب به ازای ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن ۱۳۶۰ اسب بخار توان خروجی این خودرو است! این خودرو به صورت دیوانهواری سریع بوده و در نتیجه به بالچهای عظیمالجثه مجهز است که در قسمت بالای پشت خودرو نصب شده و با تغییر سرعت ارتفاع آن تغییر میکند.
5- لامبورگینی اونتادور SV
وقتی که نامی مانند SV (مخفف Superveloce و به معنی بسیار سریع) به عنوان پسوند مدلی از لامبورگینی قرار میگیرد، سرعتی سرسام آور برایش متصور شوید و باور کنید در تستهای این اتومبیل همگی از نحوه تحویل قدرت موتور تا پایداری و هندلینگ آن شگفتزده شده بودند. یکی از مهمترین امتیازات مدل SV بالچه بزرگ کربنی آن است که به معنای واقعی از لحاظ عملکرد و طراحی عالی است.
6- مکلارن P1
با درنظر گرفتن قیمت یک و نیم میلیون دلاری P1، شرکت مکلارن به مراتب چیزی بیشتر از آن که هرکسی واقعا نیاز داشته باشد، در اختیارش میگذارد.
P1 با در اختیار داشتن ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتنمتر گشتاور، میتواند در ۲۰ ثانیه از سکون کامل به سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت برسد و در تمام این مدت قدرت عظیم پیشرانه به واسطهی بالچهای فوقالعاده بزرگ تحت کنترل راننده قرار دارد.
7 - میتسوبیشی لنسر EVO
از معرفی اولین میتسوبیشی سری EVO تا زمان تولید آخرین نسل آن که با کد X مشخص میشود، ۱۰ نسل میگذرد. حتی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ که سال مرگ EVO به حساب میآید، بدون اینکه ظاهر خودرو تغییر اساسی کند، هنوز هم با اسپویلر روی صندوق عقب خود خودرویی بسیار جذاب و آمادهی مسابقه به حساب میآمد. توقف تولید EVO واقعا برای علاقهمندان به خودرو تنها تاسف و ناراحتی به جای خواهد گذاشت.
8 – نیسان GT-R Nismo
زمانی که اولین مدل نیسان GT-R به خیابانها آمد، یکی از بهترین اتومبیلها از لحاظ عملکرد محسوب میشد و در طی همهی سالهای تولید به تدریج به سرعت ،شتاب و البته قیمت آن نیز افزوده شد. اما اگر پول زیادی بابت خرید یک GT-R کنار گذاشتهاید، نگاهی به مدل Nismo بیندازید تا طراحی فوق العاده قطعات و بالچهی مخصوص پیستِ این مدل را شاهد باشید.
9- پورشه 911 GT3 RS
پورشه 911 استاندارد در هیچ حالت و وضعیتی کند و تنبل نیست. اکنون با نگاهی به ادامه نام این مدل خاص، حروف RS را میبینیم که به معنای نمونهی اسپرتتر شدهی مدل قدرتمندتر 911 GT3 است! این خودرو رسما ماشین مسابقهای برای خیابان است و همانند آنها نیز به بال عقب بزرگی که در میان شیشه عقب نصب شده، مجهز است. در هنگام رانندگی با این خودرو شما همزمان ترس و اعتماد به نفس را تجربه خواهید کرد!
10 –سوبارو WRX STI
بر روی کاغذ ظاهرا همهی مشخصات این خودرو ناامید کننده است. پیشرانهی قدیمی، کابین نه چندان باکیفیت و حتی عدم تجهیز به لوازم رفاهی کامل خریداران را تا حدودی ناامید خواهد کرد. حتی مدل عادی WRX تنها ۳۷ اسب بخار کمتر از مدل STI قدرت دارد. اما زمانی که آن را برای رانندگی بیرون میبرید متوجه فوق العاده بودن این خودرو میشوید که حرفهای زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر پیشرانهی توانمند و سیستم انتقال قدرت پیشرفته، بال عقب STI کمک شایانی به بهبود فرمانپذیری خودرو میکند.