به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد یک خودروی تسلا مدل S ممکن است در کشوری مثل هنگ کنگ که برای تامین برق فقط به زغال سنگ متکی است، به طور غیرمستقیم آلایندگی بیشتری نسبت به یک ب ام و 320i بنزینی داشته باشد.
سازمان حفاظت از محیط زیست هنگ کنگ اعلام کرد حدود 53 درصد برق این شهر از زغال سنگ، 22 درصد از انرژی هسته ای و 22 درصد دیگر از گاز طبیعی تامین می شود. در چین سهم برق زغال سنگی بیشتر است و به 60 درصد می رسد.
یک تحلیلگر مرکز سانفورد سی برنشتین گفت: در نتیجه انرژی مورد نیاز برای شارژ یک تسلا مدل S تقریبا 20 درصد دی اکسید کربن بیشتری نسبت به موتورهای بنزین سوز تولید می کند. اگر کربن تولیدی در جریان تولید برق و باتری خودرو را در نظر بگیریم، یک تسلا مدل S در طول 150 هزار کیلومتر تردد در هنگ کنگ 4.4 تن دی اکسید کربن بیشتر از یک ب ام و 320i تولید خواهد کرد.
طبیعتا اگر کشور یا شهری به دیگر اشکال تولید برق که آلایندگی کمتری دارند متکی باشد، این آمار فرق خواهد کرد.
بوریج در گزارشی اعلام کرد: استفاده از خوددروهای الکتریکی فقط در کشورهایی منطقی است که تولید کربن آنها برای تولید برق پایین است. در هنگ کنگ و به ویژه در چین خودروهای برقی بیشتر باعث افزایش آلودگی هوا خواهند شد تا کاهش آن.