شناسه خبر : 425708
تاریخ انتشار :
همکاری سیتروئن-سایپا نهایی شد
عرضه تولید مشترک به بازار داخلی در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده؛

همکاری سیتروئن-سایپا نهایی شد

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از نهایی شدن همکاری سیتروئن و سایپا خبر داد و گفت: حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده تولید مشترک سیتروئن و سایپا وارد بازار ایران می شود.

    به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا، منصور معظمی عصر امروز(دوشنبه) در پاسخ به پرسش درباره همکاری های جدید با خودروسازان خارجی گفت: با توجه به نهایی شدن همکاری سایپا با شرکت سیتروئن، قرار شده این خودروساز فرانسوی منابع مالی لازم را تامین کند.
    وی افزود: سرمایه گذاری در سایت کاشان شرکت سایپا - بعنوان آورده شرکت سایپا - انجام خواهد شد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مقرر شده که همکاری شرکت سیتروئن و سایپا به صورت مشارکتی برابر (50-50) باشد و قرار است جدیدترین مدل های شرکت سیتروئن در این مجموعه تولید شود.
    رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: ویژگی این قراردادها این است که باید درصد قابل توجهی از تولیدات انجام شده در کشورمان وارد بازارهای بین المللی شود؛ این همکاری علاوه بر جذب سرمایه خارجی و همچنین دستیابی به پلت فرم مدل های جدیدی از شرکت سیتروئن، به بخشی از بازار خودرو منطقه نیز دست یابیم.
    وی گفت: ایدرو یک سازمان توسعه ای است و بر اساس اساسنامه خود، وظیفه توسعه، نوسازی و بازسازی صنایع کشور را دارد.

    ** سهم ایدرو از خصوصی سازی باید پرداخت شود
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بعد از اجرایی شدن اصل 44، بسیاری از واحدها واگذار شده است که از این بابت بخشی از دارایی ها و سرمایه ایدرو نیز واگذار شده است. انتظار داریم بر اساس قانون، خزانه و سازمان خصوصی سازی، سهم ایدرو را پرداخت کنند.
    وی با تاکید بر فرصت هایی که با اجرای برجام برای صنایع کشور ایجاد شده است، گفت: ایدرو نیز به دنبال این است که با استفاده از این شرایط، حداکثر بهره برداری را همسو با منافع ملی و کار مشترک و همچنین استفاده از حداکثر توان ملی داشته باشد.
    وی ادامه داد: براساس سیاست جدید ایدرو، ما به دنبال سرمایه گذاری، مشارکت و تامین منابع مالی شرکت های داخلی و شرکت های معتبر خارجی هستیم.
    معظمی افزود: ایدرو اکنون دارای سرمایه در صنایع خودروسازی، کشتی سازی، نساجی، ساخت تجهیزات نفت و همچنین صنایع لاستیک سازی است که برای توسعه و گسترش این صنایع نیازمند جذب منابع داخلی و خارجی است.
    وی اضافه کرد: در صنایع خودرویی، پیش از این قراردادی میان ایران خودرو و پژو به امضا رسید و اکنون شاهد نهایی شدن همکاری سایپا و سیتروئن هستیم.


    نظرات

    نظر شما

    : : :
    ایساکو

    آرین پارس موتور

    کرمان موتور

    ایران خودرو

    مدیران خودرو

    ایلیا خودرو



    پرشیا خودرو

    تابلو نرخ
    اینفوگرافی


    کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

    khordonegaran
    Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.