به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، این خودروساز ژاپنی اعلام کرد در دو تصادف جداگانه که 16 آوریل و اول ماه مه در دو ایالت مالزی روی داد، بادکننده ایربگ سمت راننده منفجر شد. هر دو خودرو تحت فراخوانهایی قرار داشتند که از سوی دولت مالزی برای تعویض ایربگهای معیوب اعلام شده بودند.
سخنگوی واحد هوندای مالزی به بلومبرگ گفت: این شرکت با مقامات محلی برای دریافت آمار دارندگان این خودروها همکاری میکند تا با آنها برای فراخوان تماس بگیرد.
در تصادف دیگری که در سال 2014 در مالزی اتفاق افتاد، یک زن باردار بر اثر ترکیدن ایربگ تاکاتا کشته شد.
محققی که از سوی خودروسازان برای روشن شدن مشکل ایربگها استخدام شد، در ماه فوریه اعلام کرد رطوبتی که به داخل بادکنندههای تاکاتا نفوذ میکند دلیل اصلی ترکیدن آنهاست. چندین تحقیق دیگر در حال انجام است و چالش روشن کردن ریشه مشکل مانع از این شده که خودروسازان و تاکاتا درباره نحوه تقسیم هزینهها تصمیم بگیرند.
بادکنندههای ساخت تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد میکند، استفاده میکنند اما این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند و این قطعات همانند ترکش در داخل خودرو پرتاب شوند.
رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا روز چهارشنبه دستور داد حداکثر 40 میلیون ایربگ دیگر تحت فراخوان قرار گیرند که دو برابر شماری است که تاکنون اعلام شده است. تاکنون دستکم 10 نفر در آمریکا بر اثر ترکیدن ایربگها کشته شده اند.