در شرایطی که امروز صنعت قطعهسازی با آن دست به گریبان است، ضروری است بخشی از مطالبات قطعهسازان کوچک و متوسط پرداخت شود تا آنها با تزریق معوقات خود بتوانند کار را از سر گرفته و خود را احیا کنند.
به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت،به طور معمول فاصله زمانی تحویل کالا و پرداخت هزینهها تا حدودی موردقبول است، اما اگر این مدت زمان چند ماهه طولانیتر شود، منجر به کمبود نقدینگی شده و باعث میشود آنها نتوانند به موقع مواد اولیه موردنیاز خود را خریداری کنند و حق و حقوق کارکنان خود را بپردازند. در شرایطی که صنعت قطعه کشور خود را برای همکاری با بزرگان صنعت خودرو دنیا آماده میکند، با تزریق این منابع، مشکلات بسیاری از پیش پای این صنعتگران برداشته خواهد شد. در حالیکه خودروسازان کشور بر سر میز مذاکره با بزرگان صنعت خودرو جهان به پشتوانه قطعهسازان حاضر شده و امتیازات لازم را میگیرند، از این رو توانمندکردن این صنعت به منزله توانمندکردن صنعت خودروسازی خواهد بود. البته در دور جدید مذاکره خودروسازان داخلی با بزرگان صنعت خودرو دنیا بنا بر این گذاشته شده تا هر خودرویی که قرار است در ایران با تیراژ بالا به تولید برسد، حداقل ۴۰درصد قطعات آن ساخت داخل باشد و بر اساس یک برنامه زمانبندی به ۸۰درصد ارتقا یابد.
محمدرضا نجفیمنش - دبیر انجمن قطعهسازان کشور