مهندسان این شرکت با بهره گیری از تازه ترین دستاوردهای دانش کربن و آنچه که انقلاب کربنی (Carbon Revolution) نامیده می شود، چرخ هایی برای این محصول ساخته اند که در مقایسه با نمونه های قبلی ۹۰۰ گرم سبک تر هستند.
شاید در ظاهر ۹۰۰ گرم وزن چندان چشمگیری به نظر نیاید اما وقتی به سراغ آزمایشات دقیق فورد می رویم متوجه تفاوت آنها می شویم.
مهندسان فورد به این نتیجه رسیده اند که استفاده از این چرخ های فیبر کربنی موجب می شود سیستم تعلیق خودرو در واکنش به نواقص جاده عکس العمل سریعتری از خود نشان دهد.
به طور کلی کمتر خودروسازی پیدا می شود که نگرانی چندانی درباره مصرف سوخت ابرخودروهای خود داشته باشد. فلسفه ای که در طراحی این دسته از خودروها وجود دارد این است که برای داشتن قدرت و شتاب زیاد ناچار به سوزاندن سوخت بیشتری هستیم اما در فورد با زاویه دیگری به این مسئله نگاه می شود.
مهندسان این شرکت به این نتیجه رسیده اند که وزن کمتر خودرو (که حالا به لطف استفاده از چرخ های فیبر کربنی محقق شده است) تأثیر قابل ملموسی بر کاهش مصرف سوخت خواهد داشت. در واقع برای چنین خودروی اسپرتی به انرژی کمتری جهت راندن آن در سرعت های بالا نیاز است.