شناسه خبر : 426326
تاریخ انتشار :
فورد F-150؛ پیش به سوی پیکاپ‌های لوکس
بررسی دقیق فورد F-۱۵۰؛

فورد F-150؛ پیش به سوی پیکاپ‌های لوکس

من مطمئن نیستم که این مسئله دقیقاً کی رخ‌داده است اما در 15 سال گذشته، تراک پیکاپ ها بیش از اینکه ابزاری برای کار باشند، اسباب لوکس‌تری شده‌اند. هیچ تراکی به‌اندازه‌ی لینکلن بلک وود این سیگنال را دریافت نکرده است. فورد F-150 با درب عقب فرانسوی و فضای بار فرش شده که در مواقع ضروری به‌عنوان صندوق 750 لیتری عمل می‌کند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از پدال،‌ من مطمئن نیستم که این مسئله دقیقاً کی رخ‌داده است اما در 15 سال گذشته، تراک پیکاپ ها بیش از اینکه ابزاری برای کار باشند، اسباب لوکس‌تری شده‌اند. هیچ تراکی به‌اندازه‌ی لینکلن بلک وود این سیگنال را دریافت نکرده است. فورد F-150 با درب عقب فرانسوی و فضای بار فرش شده که در مواقع ضروری به‌عنوان صندوق 750 لیتری عمل می‌کند.

البته بلک وود به ‌اندازه‌ی فورد در امر فروش موفق نبوده است. اگرچه که خریداران، لوکس بودن را درک نکردند اما حداقل چیزی می‌خواستند که بتواند کاری انجام دهد؛ بنابراین فورد به پای تخته برگشت و با طراحی لینکلن MARK LT به میدان پای نهاد که دوباره خوب کار نکرد!در این زمان فورد شاهد موفقیت رقیب خود یعنی جی ام سی سیرا دنالی بوده است که در واقع قیمتی بیش از تریم لوکس سیرا دارد و در این هنگام یک نفر در فورد ایده‌ای را مطرح کرد که باید تریم لوکس‌تری به خط تولید F-150 اضافه شود. من یک هفته را با فورد F-150 Limited 4*4 2016 سپری کردم، تراکی که شاید لوکس‌ترین خودروی سگمنت باشد.بالاترین تریم F-150 که لیمیتد است جای مدل پلاتینیوم را گرفته است و ویژگی‌های استاندارد بیشتری را نشان می‌دهد و همان‌طور که گفته شد، بیش از کار روی لوکس بودن تمرکز کرده است. این مدل که تنها به‌صورت چهار درب SuperCrew و پیشرانه‌ی 3.5 لیتری 6 سیلندر و توئین توربو در دسترس است (شما می‌توانید مدل پلاتینیوم را با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری انتخاب کنید)، با رینگ‌های منحصربه‌فرد 22 اینچی، جلوپنجره و دستگیره‌ی درهای جلا داده‌شده از مدل پلاتینیوم متمایز می‌شود. جزئیات جالب دیگری نیز وجود دارند که باعث هر چه بهتر شدن خودرو می‌شوند از جمله مونوروف پانورامیک و پکیج تکنولوژی که به‌صورت استاندارد وجود دارند. همچنین شما می‌توانید آپشن های زیادی ازجمله سیستم چهارچرخ محرک، پله‌ی درب پشتی، پله‌های کناری و پکیج بکسل کردن تریلر را سفارش دهید.پیشرانه‌ی 6 سیلندر اکوبوست این خودرو 365 اسب بخار قدرت و 420 پاوند فیت گشتاور تولید می‌کند و با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک همراه شده است.F-150 Limited در مدت‌زمان 5.8 ثانیه به‌تندی 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در 14.5 ثانیه و با سرعت 151.9 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. این تراک عظیم‌الجثه رکورد 34.7 متر را در تست ترمزگیری از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت بر جای می‌گذارد. تست فیگور اِیت نیز در 27.2 ثانیه و با شتاب جی متوسط 0.63 ثانیه صورت می‌پذیرد.در مقام مقایسه با پیکاپ های رقیب، پرفورمنس F-150 این خودرو را تقریباً در صدر قرار می‌دهد. فورد در زمینه‌ی همه‌ی آیتم‌های پرفورمنس از رم 1500 Laramie با پیشرانه‌ی Hemi، تویوتا توندرای 8 سیلندر و شورلت سیلورادوی 8 سیلندر LTZ پیشی می‌گیرد. تنها پیکاپی که در برابر F-150 Limited قد علم می‌کند جی ام سی سیرای دنالی است. آخرین مدلی که ما تست کردیم مدل چهارچرخ محرک crew cab 2016 بود که به پیشرانه‌ی آپشنال 6.2 لیتر مجهز بوده و 420 اسب بخار قدرت و 460 پاوند فیت گشتاور را در دسترس قرار می‌دهد و به گیربکسی 8 سرعته و اتوماتیک مجهز است.

ازنظر شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت هر دو خودرو یکسان هستند اما در تست مسافت 400 متر، دنالی با زمان 14.2 ثانیه و سرعت 156 کیلومتر بر ساعت پیش می‌افتد؛ اما F-150 در آزمون‌های ترمز گیری و هندلینگ از رقیب خود جلو می‌زند. سیرا دنالی به 39.3 متر فاصله نیاز دارد تا از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به سکون برسد و آزمون فیگور اِیت نیز در 27.8 ثانیه و شتاب جی متوسط 0.63 به پایان می‌رسد.
چون در آپارتمان شهری خود زندگی می‌کنم (کسی که می‌تواند پیکاپ 67560 دلاری بخرد، مطمئناً به یک نفر پول می‌دهد تا اشیای سنگین را بلند کند!) نتوانستم توانایی حمل بار و کشش این تراک را تست کنم اما مطمئن باشید که این تراک کاملاً تواناست! خودروی ما می‌تواند 662 کیلوگرم بار را حمل و نزدیک 5 تن را بکشد!من به همراه خانواده لس‌آنجلس را به‌منظور یافتن طبیعت زیبا ترک کردم. در جاده‌های باز، F-150 Limited یک خودروی کاملاً قوی است. پیشرانه‌ی 6 سیلندر اکوبوست هنوز هم یک هیولاست و همیشه می‌غرد. برخلاف رقبا که به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک روی آورده‌اند، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک فورد شما را تشنه‌ی دنده‌های بیشتر نگه می‌دارد. این گیربکس به‌صورت هوشمندانه از منحنی گشتاور استفاده می‌کند و تعویض‌هایش سریع است و هرگز در دنده‌ی اشتباهی گیر نمی‌کند. با طی بیش از 480 کیلومتر راه که عمدتاً جاده‌های بزرگراهی بودند، من به مصرف سوخت متوسط 15.3 لیتر در صد کیلومتر دست‌یافتم. رتبه‌بندی EPA برای مصرف سوخت این تراک 14.7/10.6/13 لیتر در هر صد کیلومتر است. برای آن‌هایی که قطره‌قطره‌ی سوخت برایشان ارزش دارد، بهتر است که نگاهی به پیشرانه‌ی اکودیزل رم داشته باشند.فرمان پذیری خودرو همانند یک تراک است (شگفت‌زده شدید؟!) حتی در راه‌های باریک فرمان توزیع وزن خوبی دارد و صریح و دقیق است. سواری F-150 نیز همانند یک تراک است. سواری خودرو غیرقابل‌اعتراض است اما کمی شلوغ است، مخصوصاً در مقایسه با سواری مگنتیک سیرا دنالی یا سیستم تعلیق پیچشی و هوایی رم 1500. در جاده‌های ناهموار فورد لرزش و حالت شناوری دارد که چندان موردقبول نیست و رینگ‌های 22 اینچی و ظاهر زیبا و سفیدرنگ قطعاً هیچ کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کنند.داخل خودرو جاییست که فورد به خوبی حس یک خودروی لوکس را ایجاد کرده است. شما راننده‌ی یک S کلاس نیستید اما کابین جادار است و با چرم باکیفیت، صندلی‌های گرم و سرد شونده و ماساژور دار آراسته‌شده است. تریم چوب انحصاری نیز بسیار خوب ساخته‌وپرداخته شده و سقف پانورامیک به‌صورت استاندارد وجود دارد. چون این خودرو زندگی خود را از یک تراک 26 هزار دلاری آغاز کرده، بنابراین برخی از پانل های پلاستیک سخت در کابین وجود دارند.اگرچه که فورد در ابتدا درهای تراک لوکس را با عرضه‌ی لینکلن بلک وود و مارک LT باز کرده، اما F-150 بسیار بهتر از درس‌های فراگرفته شده از دوقلوهای لینکلن است. یک تراک لوکس برای همه نیست اما فورد F-150 قطعاً در بین برترین‌های سگمنت قرار دارد و بالاخره یک رقیب با ارزش برای جی ام سی سیرا دنالی به حساب می‌آید.

مشخصات فورد F-150 Limited (SuperCrew)

  • قیمت پایه: 63390 دلار
  • قیمت در هنگام تست: 67560 دلار
  • مشخصات کلی خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،5 سرنشینه، تراک چهار درب
  • پیشرانه: 3.5 لیتری/365 اسب بخار قدرت/420 پاوند فیت گشتاور/ 6 سیلندر 24 سوپاپه و توئین توربو
  • گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک
  • وزن خودرو: 2512 کیلوگرم
  • طول/عرض/ارتفاع: 5.89/2.02/1.96 متر
  • شتاب صفرتا 96 کیلومتر: 5.8 ثانیه
  • مسافت 400 متر: 14.5 ثانیه با سرعت 151.9 کیلومتر بر ساعت
  • شتاب جانبی: 0.78 جی (متوسط)
  • مصرف سوخت تخمینی EPA (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): 14.7/10.6/13 لیتر در هر صد کیلومتر

 


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.