به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو چندی پیش از سوی معاون اول رییسجمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و اجرای آن آغاز شد.
براساس یکی از بندهای این قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف شدند نسبت به تامین به موقع قطعات یدکی مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش خود، اقدام کنند.
این قانون در حالی تصویب و اجرایی شده که براساس ارزیابی صورت گرفته، "کمبود یا نبود قطعات یدکی" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرفکنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو است.
در این زمینه به دلیل نبود برخی از قطعات یدکی مورد نیاز در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو، در مواردی خودروی مصرفکنندگان مدتهای طولانی در تعمیرگاهها متوقف و بلا استفاده میشود تا قطعه یدکی مورد نیاز تامین و عیب خودرو برطرف شود.
این وضعیت در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته و در تبصره ماده 11 این قانون تاکید شده است:" عرضهکنندگان خودرو در کشور موظف هستند نظام تامین و توزیع به موقع تمام قطعات یدکی مورد نیاز در واسطه خدمات پس از فروش و نمایندگیهای مجاز را ایجاد و برقرار کنند".