شناسه خبر : 426395
تاریخ انتشار :
حمایت مجلس از حضور بخش خصوصی در صنعت خودرو

حمایت مجلس از حضور بخش خصوصی در صنعت خودرو

کمرنگ بخش خصوصی در صنعت خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه است. بی‌شک در صورتی که به بخش خصوصی میدان داده نشود، نمی‌توان عملکرد موفقی را در صنعت خودرو کشور شاهد بود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت، حضور موثرتر بخش خصوصی در صنعت خودرو نیازمند انگیزه کافی است اما در این میان لازم است دولت در صنعت خودرو نظارت داشته باشد و مدیریت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند. به طور قطع لازمه حضور فعال و پررنگ بخش خصوصی در صنعت خودرو فراهم کردن فضای کسب و کار است. بخش خصوصی می‌تواند فعال‌تر به عرصه بیاید اما اگر چنین امکانی فراهم نشود شرایط کنونی تاثیری در رشد صنعت خودرو ایران نخواهد داشت. اگر فضای کسب و کار برای بخش خصوصی واقعی فراهم شود به طور قطع ظرفیت‌های خوبی در کشور خواهیم داشت. رییس‌جمهوری سال گذشته بر ۳ اصل خصوصی‌سازی، رقابت‌پذیری و صادرات در صنعت خودرو تاکید کرد.  حال با توجه به چنین شرایطی، مجلس دهم شورای اسلامی نیز به شدت پیگیر این مسائل است تا مسئله خصوصی‌سازی در صنعت خودرو هرچه سریع‌تر اجرایی شود چرا که دولت نیز نسبت به این موضوع تمایل دارد. کیفیت کنونی خودروهای داخلی نشان داده که حضور در بازارهای جهانی نیاز به کار بیشتر دارد و با روند فعلی نمی‌توان در دنیا رقابت کرد اما امید است با توجه به قراردادهایی که با شرکت پژو و سایر شرکت‌های خارجی در آینده منعقد می‌شود بتوان با فناوری‌های جدید به سمت و سوی رقابت‌پذیری حرکت کرد.
امروز هرگونه مشارکت و همکاری با خودروسازان اروپایی به صنعت خودرو داخل کمک می‌کند تا با اتکا به تجربیات گذشته و استفاده از فناوری‌های روز، جهشی در حوزه کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی ایجاد شود. باید بهره‌وری و تولید بهینه در مجموعه‌های قطعه‌سازی و خودروسازی کشور اتفاق بیفتد تا بتوانیم جزو صادرکنندگان باشیم و همزمان نیازمندی‌های داخل را نیز تامین کنیم.

بهروز نعمتی - نماینده مجلس شورای اسلامی


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.