شناسه خبر : 426426
تاریخ انتشار :
قطعات باقی مانده تهران شمال را چه کسی می‌سازد؟
میرشفیع توضیح داد

قطعات باقی مانده تهران شمال را چه کسی می‌سازد؟


به گزارش خودذونگاران به نقل از ایسنا، پس از نهایی شدن قرارداد ساخت قطعه اول آزادراه تهران – شمال و البته تکمیل قطعه چهارم این آزادراه، حالا وزارت راه وشهرسازی در تلاش است گام‌هایی جدی برای نهایی کردن ساخت قطعات دوم و سوم این آزادراه بردارد، قطعاتی که به نظر می‌رسد حداقل دو مشتری ثابت قدم دارد.

 

کار ساخت این پروژه بزرگ از چند سال قبل به طور رسمی میان بنیاد مستضعفان و وزارت راه بسته شده و پس از حل اختلافات گذشته، حالا امید بسیاری وجود دارد تا سال آینده قطعه نخست و مهم این راه به بهره برداری برسد. قطعه ای که برای استفاده از تمام ظرفیت های آن باید قطعات میانی آزاد راه تهران – شمال نیز ساخته شود و از این رو شرکت ساخت برنامه ریزی های جدی در این زمینه به کار بسته است.

 

سیدحسین میرشفیع معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد کره‌ای‌ها به عنوان مشتری ثابت یکی از این قطعات مطرح هستند و البته هنوز کار بر روی قطعه دوم ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: پس از انجام مذاکراتی که سرمایه گذاران کره‌ای در جریان سفر به ایران با مقامات ایرانی داشتند، بنا بر آن گذاشته شد تا در قطعه سوم آزادراه تهران – شمال سرمایه گذاری انجام دهند.

مبلغ مربوط به این قرارداد مشخص شده اما هنوز مقدمات کار برای شروع عملیات اجرایی باقی مانده که احتمالا در آینده تکلیفش مشخص خواهد شد.

 

در طول این هفته‌ها خبرهایی نیز مبنی بر احتمال ورود قرارگاه خاتم الانبیا در این راه مهم منتشر شده و براساس اعلام میرشفیع صحبت هایی نیز در این زمینه مطرح شده است.

 

معاون آزادراه های شرکت ساخت در این رابطه گفت: بنده چند روز قبل دیداری با فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا داشتم اما قرارداد اصلی میان وزارت راه و بنیاد مستضعفان عقد شده باید در همین مسیر کار ادامه پیدا کند.

 

به گفته وی در کنار قطعه سوم که کره‌ای ها برای آن برنامه‌هایی را ارائه کرده‌اند و بناست در آن سرمایه گذاری کنند، در قطعه دوم مطالعاتی آغاز شده و تا زمان به پایان نرسیدن ان نمی توان به طور دقیق اظهار نظری درباره سرمایه گذاران فعال در آن داشت.

 

اهمیت بسیار بالای نهایی شدن این برنامه باعث شده وزارت راه بسیاری از گزینه‌های مربوط به نهایی کردن این طرح را در طول هفته های گذشته برنامه ریزی کند و در این راستا مشتریان این طرح نیز برنامه‌های خود را ارائه کرده اند. از یک سو کره ای‌ها برای قطعه سوم گام‌هایی جدی برداشته‌اند و از سوی دیگر سرمایه گذاران داخلی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در برخی حوزه‌ها همکاری داشته باشند.

 

موضوعی که باید دید با توجه به مثبت بودن حضور شرکت های داخلی در قطعه اول آیا به دیگر حوزه‌ها نیز تسری خواهد یافت یا قطعات جدید با روش‌هایی جدید تکمیل می‌شوند.

 

 


نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.