شناسه خبر : 426460
تاریخ انتشار :
ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در نروژ

ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی در نروژ

دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد! خودروهای الکتریکی این روزها به سرعت در حال تصاحب سهم بیشتری از بازار هستند و شاید فاصله چندانی تا زمانی که این خودروها جای خودروهای بنزینی کنونی را بگیرند باقی نمانده باشد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تک شات،  هرچه جدیت مسئولان و مردم برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی بیشتر می شود، تمایل به استفاده از خودروهای هیبرید یا الکتریکی نیز بیشتر می شود. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.


با توجه به گرایش شرکت های خودروساز به توسعه فناوری خودروهای الکتریکی، این خودروها به تدریج صرفه اقتصادی بیشتری پیدا می کنند و به همین ترتیب علاقه مشتریان به خرید آنها نیز بیشتر می شود. اما عده ای از رانندگان نیز وجود دارند که به هیچ وجه حاضر به کنار گذاشتن خودروهای بنزینی خود نمی شوند.


با این حال، به نظر می رسد مخالفت چنین شهروندانی در نروژ اهمیت چندانی نداشته باشد، چرا که طبق گزارش تازه ای که در روزنامه های این کشور منتشر شده، دولت نروژ تصمیم گرفته از سال 2025 فروش خودروهای بنزینی را متوقف کند. البته لازم به ذکر است که این قانون مانع تردد خودروهای بنزینی که تا پیش از این در این کشور به فروش رفته اند نمی شود.


این قانون به این معنا است که با فرا رسیدن سال 2025، تنها خودرویی که می توان در نروژ خرید، خودروهای الکتریکی یا هر فناوری پاک دیگری که تا آن زمان به آن دست پیدا کرده باشیم خواهد بود.


نروژ تنها کشوری نیست که تصمیم به ایجاد چنین تغییری گرفته است. هند نیز پیش از این اعلام کرده بود در حال بررسی این تصمیم برای سال 2030 به بعد است و همچنین دولت هلند نیز در حال بررسی طرحی مشابه است.


جالب است بدانید 24 درصد از خودروهای جدیدی که در حال حاضر در نروژ به فروش می رسد الکتریکی هستند که نشان می دهد شهروندان این کشور این ایده را به خوبی پذیرا خواهند بود.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.