به گزارش خودرونگاران به نقل از "اتوگاید"، یک مطالعه گسترده در حوزه مارکت و بازار نشان میدهد که جایگاه کمپانیهای جهانی در سال جاری کمی تغییر کرده است و "گوگل" با ارزش برندتقریبی 229 میلیارد دلار در صدر فهرست ارزشمندترین برندهای تجاری قرار گرفته و با این آمار "اپل" را با ارزش برند 228 میلیارد دلار در مقایسه با سال 2015 یک پله به عقب رانده است. "مایکرو سافت" نیز با اختلاف زیاد و ارزش برند 121.8 میلیارد دلار در مقام سوم این فهرست قرار میگیرد.
دراین مطلب به جایگاه برند شرکتهای خودروسازی در سال 2016 نگاهی میاندازیم. شرکتهایی که به واسطه ارزش برند در این فهرست قرار میگیرند و محصولاتشان محبوب مشتریان جهان است.
1- تویوتا
مطالعات نشان میدهد که تویوتا 9 سال از 11 سال گذشته را در جایگاه برترین خودروساز جهان گرفته است. بررسی ها نشان می دهد برند این خودروساز ژاپنی در ابتدای 2016 میلادی، 29.5 میلیارد دلار ارزش گذاری شده و باز هم مقام اول ارزشمندترین برند خودروساز جهان را از آن خود کرده است. ارزش برند این خودروساز در مقایسه با سال گذشته 2 درصد افزایش نشان میدهد.
2- بی ام و
"بی ام و" همچنان به عنوان قدرتمندترین خودروساز آلمانی شناخته میشود. ارزش برند این خودروساز پس از افزایش 2 درصدی در مقایسه با سال 2015 اینک به 26.8 میلیارد دلار رسیده و جایگاه آن یک پله ارتقاء یافته است.
3- مرسدس بنز
برند بنز با قیمت 2.7 میلیارد دلار، سی و نهمین پله در میان 100 بنگاه تجاری برتر جهان را به خود اختصاص داده و 4 پله صعود کرده است. در میان خودروسازان نیز با افزایش 4 درصدی ارزش برند در مقایسه با سال 2015 در رده سوم ارزشمندترین خودروسازها قرار گرفته است.
4- هوندا
اگر هوندای ژاپنی زیاد مراقب نباشد، فورد میتواند جایگاهش را در این لیست از آن خود کند. هوندا جایگاه هفتاد و چهارمین برند ارزشمند جهان و چهارمین برند خودروساز را به خود اختصاص داده و با یک درصد کاهش در مقابل سال 2015 به ارزش 13.2 میلیارد دلار رسیده است. برند این خودرو ساز نیز 4 پله در این فهرست صعود کرده است.
5- فورد
برند فورد آمریکایی با جهش 5 پلهای در جایگاه هفتاد و پنجم از میان 100 برند ارزشمند جهان در سال 2016 قرار دارد. ارزش برندش 13 میلیارد دلار برآورد شده که در مقایسه با سال گذشته تغییری نشان نمیدهد.
6- نیسان
روی پله 92 ارزشمندترین برندهای جهان و ششم خودروسازان، نیسان جا گرفته است. این مقام به واسطه برندی به ارزش 11.5 میلیارد دلار با افزایش یک درصدی در مقایسه با سال گذشته به دست آمده است.
7- آ ئودی
برند"آ ئو دی" آلمان با 6 پله سقوط نسبت به سال 2015 و با ارزش برند 9.5 میلیارد دلاری به مقام هفتم ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان سقوط کرد. متاسفانه عملکرد این برند در سال جاری آنقدر خوب نبود که بتواند خود را میان 100 برند ارزشمند و گران جهان جا کند.
8- لندروور
برند لندرور با پنج پله سقوط و و ارزش برندی حدود 4.7 میلیارد دلار تنها توانست مقام هشتم برندهای خودروسازان ارزشمند جهان را از آن خود کند.
9- پورشه
پورشه آلمانی مانند تسلای آمریکایی نه در میان 100 برند معتبر جهان جایی داشت و نه مقامی را میان خودروسازان از آن خود کرده بود. اما در سال جاری و پس از گذراندن یک سال موفق تاریخی و ارزش برند 4.4 میلیارد دلار بر پله نهم ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان جای گرفت.
10- تسلا
شاید عجیبترین بخش این فهرست نمایش نام تسلا در جایگاه دهم ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان باشد. نام این خودروسازی الکترونیک با ارزش برند 4.4 میلیارد دلار قبل از لکسوس در این فهرست جای گرفته است. تسلا نیز جایگاهی میان 100 برند برتر و ارزشمند جهان ندارد.