شناسه خبر : 426666
تاریخ انتشار :
ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه خودرو

ضرورت ایجاد مراکز تحقیق و توسعه خودرو

در شرایطی که صنعت خودرو نیازمند بروزرسانی در خط تولید و استفاده از فناوری‌های جدید است، توسعه مراکز طراحی و تولید در شرکت‌های خودروساز می‌تواند صنعت خودرو ایران را در دستیابی به توسعه درون‌زا و عرضه محصولات جدید و روزآمد کمک کند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت ، به‌طور قطع با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خودروسازی در حوزه طراحی و فعال‌سازی مراکز تحقیق و توسعه، امکان دستیابی شرکت‌های خودروساز به دانش روز در این زمینه و طراحی و تولید خودروهای جدید فراهم است. هر چند شرکت‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های خودروساز ایجاد شده است اما متاسفانه شاهد بازده و عملکرد چندانی از این شرکت‌ها نیستیم. خودروسازان باید در جریان همکاری و مشارکت با شرکت‌های خارجی مراکز طراحی و تحقیق و توسعه را ایجاد کنند تا نتیجه مطلوب حاصل شده و شاهد ارتقای طراحی و فناوری در صنعت خودرو ایران باشیم. علاوه بر آن باید شرکتی مشترک در جریان همکاری ایران‌خودرو با پژو ایجاد شود و به طور حتم در راستای ایجاد این شرکت مشترک باید مرکز طراحی و تحقیق و توسعه مشترک نیز به‌وجوداید تا به نوآوری و توسعه محصول در حوزه خودروسازی دست یابیم. درحال‌حاضر ظرفیت تولید در صنعت خودرو ایران بسیار مناسب است ضمن اینکه با همکاری‌های اخیر و ایجاد ظرفیت‌های جدید، با رشد بهتری در تولید مواجه خواهیم شد. چنانچه خودروسازان قراردادهای همکاری مشترکی با شرکت‌های معتبر دنیا داشته باشند و مراکز تحقیق و توسعه مشترکی را در این زمینه ایجاد و محصولات متنوعی را تولید و عرضه کنند، رشد صنعت خودرو ایران و رضایت مصرف‌کنندگان داخلی به وجود می‌آید.


محمدتقی احمدیان - کارشناس صنعت خودرو

 

کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.