به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، نه تنها خودروسازان خصوصی؛ بلکه سه خودروساز بزرگ کشور (ایرانخودرو، سایپا و پارسخودرو) نیز مخاطب نامهنگاری وزارت صنعت بودهاند. هرچند در حال حاضر بیشتر خودروهای چینی کشور در بخش خصوصی به تولید میرسند، اما غولهای جاده مخصوص نیز طی چند سال گذشته روی به چشم بادامیها آورده و در حال حاضر چندین محصول چینی را میهمان خطوط تولید خود کردهاند.
بهنظر میرسد رشد قابلتوجه تولید خودروهای چینی در ایران، یکی از دلایل اصلی حساس شدن وزارت صنعت روی کیفیت این محصولات است، چه آنکه پیشتر چندان خبری از این حساسیتها نبود. خودروهای چینی سابقهای حدودا 10 ساله در ایران دارند، اما وزارت صنعت برای افزایش کیفیت آنها چندان حساسیتی به خرج نداده بود، اما حالا این موضوع (سطح کیفی خودروهای چینی) به دغدغه این وزارتخانه تبدیل شده است.
خودروهای چینی توانسته اند به واسطه قیمت نسبتا پایین در کنار آپشنها و امکانات زیاد، بخش قابلتوجهی از بازار خودرو ایران را به خود اختصاص دهند. باید منتظر ماند و دید نامهنگاری وزارت صنعت به تولیدکنندگان خودروهای چینی، چه اثری در بازار و تولید این محصولات خواهد گذاشت؟