شناسه خبر : 426696
تاریخ انتشار :
چالش مالیات و تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو

چالش مالیات و تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو

یکی از مشکلات امروز اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران حضور بیش از ۳ هزار نمایشگاه خودرو بدون پروانه کسب در پایتخت است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت ،‌هر چند در سال ۹۳ حدود ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب در تهران اعلام شد اما آمار و اطلاعات بیانگر آن است که تا پایان سال گذشته تعداد واحدهای صنفی بدون پروانه کسب از مرز ۳ هزار واحد گذشته است.
در این زمینه شکایت زیادی به اتحادیه رسیده است از این رو توصیه اتحادیه به خریداران خودرو با توجه به تخلف‌های انجام شده این است که خودروهای موردنیاز خود را از واحدهای صنفی و شرکت‌های لیزینگی دارای مجوز و پروانه کسب، خریداری کنند.
در یک سال گذشته ۵۰۰ واحد صنفی قانونمند و ۵۵۰ عضو دیگر نیز به اتحادیه افزوده شدند اما همچنان واحدهای صنفی وجود دارند که تنها با دو خط تلفن و حضور در یک واحد اداری در این صنف مشغول به کار هستند.
این شرایط در حالی است که هم‌اکنون اعضایی که به طور قانونمند در اتحادیه فعالیت دارند، نسبت به پرداخت مالیات‌ها اقدام می‌کنند اما افزایش واحدهای صنفی بدون پروانه کسب به چالش جدی برای آنها تبدیل شده است زیرا بار مالیاتی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و نمایشگاه خودرو بدون پروانه روی دوش تنها ۹۰۰ نمایشگاه‌های دارای پروانه کسب گذاشته می‌شود که به طور قطع این مسئله موجب ضربه جدی بر این صنف و فعالان در این بخش خواهد شد.
همچنین از دیگر مشکلات امروز نمایشگاه‌داران دارای مجوز کسب و کار، پرداخت مالیات و دارایی در وضعیت کنونی است که موجب نارضایتی و اعتراض بسیاری از فعالان و نمایشگاه‌داران خودرو شده است.
به طوری که فشارهای موجود در این زمینه و از سویی رکود در بازار موجب تعطیلی حدود ۵۰ نمایشگاه خودرو در امسال شده است.
البته اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در راستای رفع این مشکل در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی است تا راهکاری را اتخاذ کند چرا که تداوم رکود در بازار از سویی و پرداخت مالیات و دارایی از سویی دیگر موجب نارضایتی و اعتراض بسیاری از فعالان و نمایشگاه‌داران خودرو شده است که امیدواریم هر چه زودتر رفع شود.


علی ارسلان‌منصوری - رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.