شناسه خبر : 426995
تاریخ انتشار :
بی‌توجهی دولتی‌ها به تولیدگران

بی‌توجهی دولتی‌ها به تولیدگران

عصر روز شنبه بعد از 9 روز تاخیر جشن روز صنعت و معدن برگزار شد. این جشن هم به مانند جشن های قبلی پستی و بلندی های زیادی را به خود دیده است از تاخیرهای در برگزاری که با بهانه های مختلف در دولت قبل همراه بود تا تاخیر 9 روزه ای که به بهانه ماه رمضان بود.

خودونگاران - نرگس رسولی:  جشن روز صنعت و معدن 95 مانند همه مراسم های این چنین با حاشیه هایی همراه بود:
نخست – جشن صنعت و معدن 95 به مانند سالهای گذشته نتوانسته بود دولتی ها را وادار کند روی خوش به بخش تولیدی-صنعتی کشور نشان دهند و با سردی حضور دولتی ها جشن 95 بدون حضور رییس جمهور و حتی معاون اول وی که خود سابقه صنعتی زیادی دارد برگزار شد .
دوم – علی رغم این که اعلام شده بود این جشن در غیاب رییس جمهور و معاونش با حضور رییس قوه مقننه برگزار خواهد شد اما علی لاریجانی هم به این مراسم نیامد تا بی توجهی به صنعتگران و خصوصی ها کامل شود.
سوم- هرچند که وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس کمیسیون صنایع مجلس دهم سعی کردند عدم حضور علی لاریجانی و البته رییس جمهور و معان اول را بر پر مشغله بودن این مسوولان دولتی مرتبط دانستند اما برخی از گمانه زنی ها برای تغییر وزیر صنعت معدن و تجارت خبر دادند، گو این که بی توجهی مقامات عالی رتبه کابینه و رییس قوه مقننه ارتباط مستقیمی با خانه تکانی در وزارت صنعت معدن و تجارت دارد.
چهارم- در حالی که مسوولان برگزاری این جشن،تقارن با ماه رمضان را دلیلی بر عدم برگزاری این مراسم در روز دهم تیر ماه می دانستند که در این مراسم سه ساعته پذیرایی خاصی هم انجام نشد .
پنجم- حضور نمایندگان صنعتی در دور سابق مجلس هم گویانتوانسته دردی ازمشکلات وزارتخانه کم کند که در جشن روز گذشته حتی نمایندگان جدید و قدیم مجلس هم حضور پررنگی نداشتند و نمایندگانی که تا پیش از این حضور پر رنگی داشتند حتی به جشن ٩٥نرسیدند.
ششم -گلایه رییس خانه صنعت و معدن از عدم حضور مسوولان دولتی هم زیاد پر رنگ نبود و تنها به این کلام بسنده کرد که " در یک جمع خودمانی گرد هم آمده ایم ،وزیر که از خودمان است و معاونین هم که همه درگیر هستند . ما همه می دانیم دولت پول ندارد و بخاطر پرداخت یارانه و حقوق کارمندان و پرسنل دولتی و ..... پولی برای ما نمی ماند. کاش در کنار ما وزیر اقتصاد وزیر کار و رییس تامین اجتماعی بودند که حداقل صدای ما را می شنیدند . ما که می دانیم دولت پول ندارد پس حداقل سرمایه گذاران خارجی را به داخل راه دهید" وی حتی به نعمت زاده پیشنهاد داد تا به سازمان اقتصاد و صندوق اقتصاد بگوید تا کمتر بخش خصوصی را اذیت کند"که با تشویق حضار مواجه شد .
هفتم- حضور پر رنگ معاونین وزیر و تقدیر و تشکر از فیاض معاون وزیر برای برگزاری این جشن با تاخیر ٩روزه
هشتم- تشویق های پر رنگ فعالان صنعتی از هم صنفی های خود از دیگر حاشیه های این مراسم بود
نهم-جشن ٩٥ به روال همه جشن ها در کنار چهار سخنران بخش خصوصی از قبل تعیین شده سخنران غیر هماهنگ شده دیگری هم داشت که در میانه مراسم خطاب به وزیر صنعت خواستار کاهش ٣٠درصدی حق تامین اجتماعی شد و این حق را عامل تعطیلی کارخانه ها خواند.موضوعی که موجب تشویق حضار شد و در نهایت وزیر صنعت نیز قول داد تا در فاصله ١٠روز بعد از مراسم جشن روز صنعت این موضوع با حضور نمایندگان دولت و تامین اجتماعی در کنار نمایندگان بخش خصوصی رسیدگی شود.
دهم- اجرای زنده سالار عقیلی بخش فرهنگی این مراسم را شامل میشد موضوعی که هرچند به مذاق وزیر خوش آمد و موجب شد تا وی شخصا از سالار عقیلی تشکر کند.

 

 


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.