شناسه خبر : 427121
تاریخ انتشار :
حمایت معاونت علمی فناوری از نقشه استراتژیک حمل‌ونقل

حمایت معاونت علمی فناوری از نقشه استراتژیک حمل‌ونقل

مدیر طرح پژوهشی خودروهای الکترونیکی گفت: نقشه استراتژیک حمل‌ونقل با حمایت معاونت علمی فناوری با هدف کاهش آلودگی انجام شده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌ محمد معینی مدیر طرح پژوهشی خودرو های الکترونیکی، با اشاره به تهیه نقشه جامع برای خودروهای الکترونیکی اظهار داشت:  لزوم تحول در بخش حمل و نقل با توجه به افزایش نگرانی‌های مرتبط با امنیت انرژی و آلودگی هوا از سویی و تکامل فناوری‌های وسایل نقلیه‌ای که آلودگی کمتری را به محیط زیست تحمیل می‌کنند.
 
وی ادامه داد: دستیابی به چشم‌اندازهای موردنظر در صنعت حمل و نقل الکتریکی، مرتفع‌سازی چالش‌های مرتبط با آن در بخش‌های مختلف و بهره‌گیری مناسب از فرصت‌هایی که فراهم می‌آورد، همگی نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق، جامع و بلندمدت است. 
 
معینی یاد آور شد: نقشه راه با تبیین ابعاد مختلف چشم‌انداز موردنظر، تعیین چالش‌های پیشرو، شناسایی استعدادهای بالقوه و پیشنهاد راه‌حل‌های گوناگون، یک چارچوب جامع و اولویت‌بندی زمانی برای پیشبرد و نظارت بر تکامل چشم اندازهای فنی، اقتصادی و اجتماعی خودروهای الکتریکی ارائه می‌کند. 
 
وی در خصوص تعیین مسیر حرکت استراتژیک و اطمینان از توسعه، رشد و بکارگیری خودروهای الکتریکی ، گفت: نبود یک استراتژی مدون و جامع برای صنعت خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ایران سبب که روند توسعه این نوع فناوری‌های بخش حمل و نقل از آینده روشن و هدفمندی برخوردار نباشد.
 
وی گفت: این پروژه قصد دارد با بکارگیری توانایی تمامی ذینفعان در موضوع خودروهای الکتریکی و هیبریدی به این سوال اساسی پاسخ دهد که چگونه می‌بایستی به سمت ساخت، توسعه، تجاری سازی و استفاده گسترده از این فناوری گام برداشت.

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.