شناسه خبر : 427194
تاریخ انتشار :
حرکت‌های رو به جلو در تولید قطعات پیچیده موتورخودرو در ایران

حرکت‌های رو به جلو در تولید قطعات پیچیده موتورخودرو در ایران

یک شرکت فناور داخلی با تکیه بر دانش فنی و توانمندی تخصصی بومی، در تلاش است تا قطعات پیشرفته و پیچیده موتورخودرو را طراحی و تولید کند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیرعامل شرکت بساپارس صنعت با اشاره به فعالیت این شرکت در عرصه آزمایشگاهی تولید موتور و قطعات پیچیده موتوری گفت: این شرکت با تکیه بر دانش و تجربه طراحی و مدیریت پروژه موتور ملی ایجاد شده و به طراحی قطعات موتوری پرداخته است.

هادی طزری، ساخت داخلی قطعات و بومی سازی دانش های مرتبط با قوای محرکه را از اهداف این شرکت دانست و افزود: تجربه 15 ساله دانش مهندسی در طراحی و توسعه موتورهای احتراق داخلی و توانمندی های ساخت در داخل کشور، مهمترین عامل حرکت در این مسیر بوده است.
وی ساخت قطعات پیچیده قوای محرکه خودرویی را اصلی ترین برنامه بساپارس صنعت عنوان کرد و گفت: این شرکت از توان فنی و مهندسی داخل کشور بهره برده و تلاش می کند با ایجاد اشتغال انگیزه های علمی نیروی انسانی را تحریک کند و به کار گیرد.

طزری با اشاره به مجموعه کردن ساخت قطعات به عنوان گرایش خودروسازان دنیا اظهار کرد: تخصصی شدن طراحی و ساخت، ماژولار کردن و مجموعه سازی چندین سیستم و قطعات مختلف در موتور و کوچک سازی و ساده سازی موتورها در دستورکار شرکت های بزرگ دنیا قرار گرفته است و ما نیز باید همگام با حرکت شرکت های بزرگ دنیا گام برداریم.
وی تولید قطعات پودمان روغن و پمپ هیدرولیک را از تولیدات این شرکت برشمرد و افزود: تولید سامانه های روغن، از جمله ماژول روغن موتور ملی (EF7)، پمپ آب موتور ملی و پمپ هیدرولیک فرمان خودرو از جمله این تولیدات است.
مدیرعامل بساپارس صنعت، با اشاره به نقش اساسی ماژول روغن به عنوان یک مجموعه پیچیده در موتورهای روز دنیا گفت: مجموعه کنترل کننده شرایط روغن یکی از مجموعه های مهم در موتور ملی EF7 است که شامل خنک کن دمای روغن (Oil Cooler)، پمپ آب (Water Pump)، فیلتر روغن و سنسور روغن است که توسط فناوران این مجموعه با سطح فناوری بسیار خوبی طراحی و ساخته شده است.
طزری، همچنین در مورد تولید پمپ آب برای موتور ملی اظهار کرد: پمپ آب موتور ملی EF7 یکی از بخش های مجموعه پودمان روغن (Oil Module) است که توسط شرکت بساپارس صنعت ساخته شده است و روی مجموعه ماژول روغن مونتاژ می شود.
وی افزود: استفاده از واتر پمپ با راندمان بالا به ازای محدودیت های طراحی، وزن کم و هزینه پائین از جمله توانمندی های این مجموعه به شمار می رود که سبب شده این شرکت نیز در زمره سازندگان موفق این قطعه محسوب شود.
طزری گفت: واتر پمپXU، توربوشارژر و مجموعه های افزایش بازدهی احتراق از دیگر قطعاتی است که در دستورکار تولید این شرکت قرار دارند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.