به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، این خودروساز کره جنوبی اعلام کرد درآمد خالصش در مدت سه ماه منتهی به ژوئن به ۱.۶۶ تریلیون وون (۱.۴۶ میلیارد دلار) کاهش یافت. سود هیوندای بهتر از رقم ۱.۶۲ میلیارد وون مورد برآورد تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ بود.
در حالیکه تحویل خودروهای هیوندای در چین افزایش یافت، این خودروساز تخفیفهایی را برای کمک به جذب خریداران برای شاسی بلند توسان عرضه کرد. رشد فروش در آمریکا همانند سایر بازارها کند شد و صادرات از کارخانههای داخلی هیوندای به دلیل کاهش قیمتهای نفت و ریسکهای ژئوپلیتیکی که بازارها در آفریقا و خاورمیانه را راکد کرده است، کاهش یافت.
به گفته تحلیلگران، با رشد رقابت در صنعت خودرو، هیوندای ممکن است پول بیشتری را برای تبلیغ و تخفیف صرف کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، سود عملیاتی هیوندای به ۱.۷۶ تریلیون وون افزایش یافت که بالاتر از رقم ۱.۶۸ تریلیون وون رقم مورد پیش بینی تحلیلگران بود.