دوج وایپر
وایپر تاریخچهای از اذیت کردن حرفهایترین رانندهها را دارد. مسائل مکانیکی از جمله مشکلات ترمز و هندلینگ پردردسر باعث شدهاند تا وایپر به عنوان سوپرکاری که دیوانهوار عمل میکند شناخته شود. برای سال 2016 دوج مدل وایپر ACR را عرضه کرد که بدون از دست دادن خوی درندگی خود قابل کنترل است.
این خودرو ضربهگیرهای قابل تنظیم ساخت بیلشتین را داراست که به بهبود عملکرد آن در پیست کمک میکند. بله پیشرانهی تنفس طبیعی 10 سیلندر 8.4 لیتری آن با 645 اسب بخار قدرت نیازی به معرفی ندارد.
دوج چلنجر هلکت
یک موشک زمین به زمین! هلکت واقعاً در لیست صحیح جای گرفته است. اگرچه که کابین این خودرو جادار و راحت است اما مانور دادن با این خودروی سنگین کاری سخت است. خوشبختانه هلکت چیزی دربارهی هندلینگ نیست بلکه باید از پیشرانهی 707 اسبی و شتاب 3.7 ثانیهای آن لذت برد؛ و البته برناوتهای عظیمی ایجاد کرد.
آکورا NSX
این خودرو به عنوان سوپرکاری روزمره ساخته شده اما برخی رفتارهای غیرمنتظره را از خود نشان میدهد. این کوپهی اسپورت توربو همانند یک مدل تنفس طبیعی عمل میکند و سیستم پلاگین هیبرید آن قدرت گیرای 573 اسب بخاری را تولید میکند. اما در مدل پروتوتایپی که ما آزمایش کردیم، تا زمانی که حالت پیست را انتخاب نکنید فرمان خودرو سست و بیحال عمل میکند که NSX را به هر چیزی غیر از خودروی اسپورت تبدیل میکند.
پورشه 911 R
شاید این خودرو به اندازهی لامبورگینی یا فرار و یا حتی 911 GT3 RS پرزرقوبرق و نمایشی نباشد اما اجازه ندهید که قدرت 500 اسبی آن شما را فریب دهد. این سوپرکار وحشی بوده و میتواند رانندههای حرفهای زیادی را به دردسر بیندازد.
با صدای اگزوز کشنده و عدم وجود خفه کنها برای حفاظت از گوشهای شما در برابر امواج بیرونی بیشک تجربهای منحصربهفرد و البته لذتبخش خواهید داشت. پیشرانهی 4 لیتری پورشه به تنها انتخاب گیربکس یعنی نمونهی 6 سرعته دستی جفت شده و سقف سرعت خودرو 322 کیلومتر در ساعت است.
کادیلاک CTS-V
این خودرو پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژر خود را از کوروت قرض گرفته و میتواند ظرف مدت 3.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. پیشرانهی 640 اسبی این کادیلاک قدرت و گشتاور زیادی دارد. با خاموش کردن سیستمهای کنترل کشش و پایداری لذت زیادی به دست میآورید اما آگاه باشید که چرخهای عقب هرزگردی خواهند داشت.
کادیلاک CTV-S به اندازهی کوروت ترسناک به نظر نمیرسد اما شاید همین موضوع خطرناکترین جنبهی کادیلاک باشد.
هر خودروی ساخت لوتوس
ما پس از تست خودروی لوتوس اوورا در سال 2012 گفتیم که یک دوستدار واقعی لوتوس خطاهای این خودرو را نیز همانند نقاط قوت آن دوست دارد. خودروهای لوتوس نشان دهندهی مهندسی سبکوزن هستند اما این خودروها اغلب با مشکلات قابلیت اطمینان و کیفیت سواری دست به گریباناند.
در پیست، اگر با دقت باشید لوتوس اوورا میتواند کاملاً راضیکننده باشد. در هنگام تست مدل اوورا S گفتیم که این خودرو درگیری زیادی را از طرف راننده میطلبد.
تسلا مدل S P90D
خب بله این یک خودروی اسپورت کوپهی تفننی نیست؛ اما وقتی شما حالت Ludicrous را روشن نموده و در مدت 2.6 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت میرسید، اهمیتی به کوپه بودن یا نبودن آن نمیدهید. پس از معرفی این خودرو در سال گذشته، این خودرو به سریعترین خودروی 4 درب جهان بدل گردید. پیشرانهی تمام الکتریکی این خودرو توانایی تولید 762 اسب بخار قدرت را دارد.