شناسه خبر : 427772
تاریخ انتشار :
بررسی قراردادهای پسابرجام خودروسازان در کمیسیون صنایع

بررسی قراردادهای پسابرجام خودروسازان در کمیسیون صنایع

خودرونگاران- نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از برگزاری جلسه مشترک با خودروسازان در آینده نزدیک برای بررسی قراردادهای پسابرجام خودروسازان خبر داد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا،‌ داریوش اسماعیلی گفت: در این نشست حتما درباره برنامه‌های بلند و میان مدت سایپا و ایران‌خودرو بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

نماینده مردم سروستان در مجلس در واکنش به این پرسش که انتشار خبر از رده خارج کردن احتمالی تیبا و پراید طی 5 سال آینده این تلقی را به وجود آورده است که تسهیلات بانکی صرفا برای خالی کردن انبار خودروسازان به مردم پرداخت می‌شود، گفت: پرداخت تسهیلات خرید خودرو کمک به مردم است و این طور نیست که این تسهیلات برای خالی کردن انبار خودروسازان پرداخت می‌شود هر چند که این کار باید با حساب و کتاب بیشتری انجام شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس توقف خط تولید پراید و تیبا طی 5 سال آینده را به معنای توقف خدمات پس از فروش و پایان عرضه لوازم یدکی و تجهیزات این خودروها ندانست و خطاب به مردم متذکر شد: نگران این مسئله نباشید تا زمانی که این دو خودرو در خیابان‌ها و معابر شهرها و روستاها در حرکت هستند، خدمات پس از فروش و لوازم یدکی آنها نیز توسط واحدی صنفی تولیدی و خدماتی عرضه می‌شود.

اسماعیلی گفت: خودروسازان به صورت شفاف اعلام کردند محصولات‌شان در مدل‌های مختلف به صورت نقد و اقساط قابل خریداری است حال این مردم هستند که بدون آنکه کسی بخواهد آنان را مجبور کند می‌توانند خودروهای مورد نیازشان را به صورت اقساطی با اعلام مقروض شدن به خودروسازان خریداری کنند.

نماینده مردم سروستان در مجلس در عین حال متذکر شد: اگر این شائبه مطرح می‌شود که تصمیم سایپا برای از رده خارج کردن تیبا و پراید و جایگزینی خودروهای جدید تصمیمی با برنامه‌ریزی قبلی بوده است خُب، مردم می‌توانند از زمان اعلام این خبر دیگر پراید و تیبا خریداری نکنند و منتظر خودروهای جدید این شرکت بمانند.

وی قرارداد جدید سایپا با شرکت سیتروئن فرانسه را اقدامی خوب و در راستای تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: این خیلی خوب است که سایپا و سایر خودروسازان از فرصت پسابرجام استفاده کرده  و با شروطی تصمیم به نوسازی و تجهیز خطوط خود با فناوری‌ها و محصولات به‌روز گرفته‌اند. نمی‌توان خودروساز را مجبور کرد پراید و تیبا و سایر خودروهایی که سال‌هاست از رده خارج شده‌اند را برای همیشه در خطوط تولیدشان حفظ کنند. این سخن، توجیه منطقی و درستی ندارد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.