به گزارش خودرونگاران به نقل از زومیت، شرکت انگلیسی استون مارتین نام یکی از معتبرترین خودروسازان اروپایی است که به تولید محصولات اسپرت و لوکس میپردازد. این خودروساز در جدیدترین پروژهی خود مشغول توسعهی محصولی با محل قرارگیری پیشرانه در قسمت میانی خودرو است. این امر موجب افزایش میزان پایداری خودرو مخصوصا در پیچها میشود.برنامهای که استون مارتین برای قرن دوم فعالیت خود در نظر دارد، تولید و عرضهی هفت خودروی جدید در مدت هفت سال است؛ عرضهی DB11 در سال جاری آغازگر این راه است.
نباید محصول جدید استون مارتین را با AM-RB 001 که خودرویی تولید محدود بود اشتباه گرفت (خودروی مذکور با همکاری فنی تیم فرمول یک ردبول ساخته شد). این خودرو در تعداد بیشتری نسبت به AM-RB 001 تولید خواهد شد و رقیبی برای فراری 488 GTB، لامبورگینی هوراکان، مکلارن 650S و پورشهی 960 خواهد بود.
با توجه به اطلاعات به دست آمده از مجلهی Autocar این خودرو در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.
پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی
طبق گزارشهای اخیر در ساخت این پیشرانه از AM-RB 001 و در طراحی بدنه از مدل مفهومی DP-100 (که در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد) الهام گرفته شده است که شباهت زیادی به خودروی موجود در بازی پرطرفدار Gran Turismo دارد.
Adrian Newey، متخصص آیرودینامیک تیم فرمول یک ردبول، در قسمت طراحی بدنهی این خودرو ایفای نقش کرد. وی اخیرا در مجلهی Motor Trend بیان کرده بود که تمایل دارد در طراحی مدل بعدی استون مارتین نیز سهیم باشد.
اگر استون مارتین طبق برنامهی از پیش تعیین شدهی خود پیش رود، پیش از ورود سوپراسپرت موتور میانی، باید شاهد عرضهی مدلهای DB 11، نسل جدید ونتیج و ونکوئیش، شاسی بلند DBX و سدان لاگوندا به بازار باشیم. هرچند در طول این پروسه با خودروهای تولید محدودی مانند AM-RB 001 و مدل برقی استون ماتین Rapid نیز مواجه خواهیم شد.