شناسه خبر : 427844
تاریخ انتشار :
سامسونگ و سودای ورود به صنعت خودروسازی

سامسونگ و سودای ورود به صنعت خودروسازی

خودرونگاران- اگرچه گزارش های اخیر مالی سامسونگاز اوضاع مساعد و عملکرد مطلوب این شرکت کره ای در زمینه های مختلفی همچون گوشی ها و تلویزیون های هوشمند خبر می دهد، اما دنیای تکنولوژی به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و هیچ تضمینی برای تداوم این روند سودآوری وجود ندارد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تک شات، از این رو، سامسونگ که همواره نیم نگاهی به آینده داشته است، قصد دارد تا خود را برای ورود به ‘عصر پس از گوشی های هوشمند’ آماده کند. در همین رابطه، اخیراً یکی از مدیران ارشد این شرکت عنوان کرد که ممکن است کمپانی های بزرگ دنیا به نقطه ای برسند که دیگر بازگشت سرمایه سیر نزولی را در پیش خواهد گرفت و بی تردید، تنها راه برای رهایی از این معضل، تغییر استراتژی خواهد بود.

وی ادامه داد که اگر تجارت اسمارت فون ها و تلویزیون های هوشمند، به چنین سرنوشتی دچار شوند، قطعاً شاهد تغییراتی بزرگ در این شرکت خواهیم بود و با تمامی قدرت، حضور در سایر حوزه ها را امتحان خواهیم کرد.

یکی از این بازارها که اخیراً توجه مسئولین این شرکت کره ای را به خود جلب کرده، صنعت خودروسازیست که گفته می شود، چشم بادامی ها، هم اکنون در حال مذاکره و رایزنی برای خرید یکی از شرکت های زیرمجموعه کمپانی فیات کرایسلر به نام Magneti Marelli با مبلغ 3 میلیارد دلار هستند که در زمینه تولید قطعات خودرو فعالیت می کند.

به گفته کارشناسان، ورود سامسونگ به این عرصه می تواند منابع درآمدی گسترده ای را پیش روی این کمپانی باز کند و از همه مهم تر، خود را در کنار شرکت های رقیبی همچون گوگل و اپل که اخیراً به تولید خودروهای بدون راننده روی آورده اند، ببیند.

نکته جالب اینجاست که نایب رییس سامسونگ –Lee Jae-yong- به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره در کمپانی فیات کرایسلر فعالیت دارد و پیش‌بینی می شود که بتواند نظر دیگر اعضای این غول خودروسازی جهان را برای موافقت با درخواست سامسونگ، جلب کند.

البته برخی منابع خبر نیز از مذاکرات وی با سران دیگر کمپانی های بزرگ دنیا همچون بی ام وی، فورد و تویوتا خبر دادند که هنوز با واکنشی از سوی مسئولین سامسونگ و یا این شرکت ها همراه نبوده است.

با این حال، به نظر نمی رسد که سامسونگ به این زودی ها و همانند رقبای خود، به دنبال تولید و عرضه اتومبیل های خودران باشد، اما قصد دارد تا سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد و نام خود را در این بین جا کند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.