به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، نخستین خودرویی که با این پلتفرم ساخته می شود، در سال ۲۰۱۸ وارد بازار چین میشود.
طبق گزارش وب سایت چینی اینترنت اینفو آژانس، بایک با استفاده از این پلتفرم، مدلهای شاسی بلند و خودروی چند منظوره طراحی خواهد کرد.
این خودروها نیرو محرکههایی خواهند داشت که دایملر در خودروهای تولید مشترک با بایک در پکن استفاده کرده بود.
این نیرومحرکهها شامل یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۸ لیتری، یک موتور بنزینی NA سه لیتری و یک جعبه دنده شش سرعته خواهند بود.
سدانها و شاسی بلندهایی که با پلتفرم قدیمی مرسدس بنز ساخته میشوند تحت برند سنووای بایک و خودروی چند منظوره (MPV) تحت برند Weiwang این شرکت ساخته خواهند شد.
بایک که مقر اصلی آن در پکن است، خودروهای سواری تحت برندهای بایک و سنووا و مینی ون تحت برندWeiwang تولید می کند.
این گروه خودروسازی در هفت ماهه امسال حدود ۲۳۲ هزار دستگاه خودروی سبک فروخت که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشت.
شرکت دولتی بایک یک شرکت تولیدکننده خودروهای سواری و کامیون دارد که به طور مشترک با دایملر اداره می کند و همچنین در استان شرقی فوجیان چین یک شراکت برای تولید ون دارد.
بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، بایک نخستین خودروساز چینی نیست که از فناوری یک شریک خارجی برای طراحی خودرو استفاده می کند. گروه FAW هم مجموعه ای از خودروهای سواری را با استفاده از پلتفرم نسل قبلی مزدا ۶ طراحی کرده است. گروه دونگ فنگ هم سدان Aeolus A۹ را با استفاده از پلتفرم سیتروئن C۵ عرضه کرده است.