شناسه خبر : 428292
تاریخ انتشار :
نبود نگرش علمی در توقف تولید کاربراتوری‌ها

نبود نگرش علمی در توقف تولید کاربراتوری‌ها

خودرونگاران- با نزدیک شدن به زمان جایگزینی موتورسیکلت‌های کابراتوری با انژکتوری در کشور، این دغدغه مطرح می‌شود که هیچ نگرش علمی در این زمینه وجود ندارد و باید درباره تبدیل موتورسیکلت‌ها به انژکتوری، تصمیم‌های علمی با حضور کارشناسان این صنعت گرفته شود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت؛

باید در اجرای اینگونه تصمیم‌ها و مصوبات، توسعه آهسته و پیوسته مدنظر قرار گیرد به‌طور قطع توسعه سرعت بیشتری در این صنعت خواهد داشت و رضایت بیشتر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان جلب خواهد شد. 
امروز پیشرفت خوبی در صنعت قطعه‌سازی موتورسیکلت کشور اتفاق افتاده است و بیشتر موتورسیکلت‌های ساخت کشور از قطعات داخلی استفاده می‌کنند به‌طوری‌که ۶۰درصد قطعات از تولیدات داخل و ۴۰درصد به واسطه واردات تامین می‌شود. 
همچنین واحدهای تولیدی کشور از ظرفیت بالایی برای تولید قطعه برخوردارند، البته هم‌اکنون این صنعت برای تولید برخی مدل‌های موتورسیکلت وابسته به واردات قطعات بوده که طبیعی است برای تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری برای تامین بخشی از قطعات آن مشکلاتی داشته باشیم. 
متاسفانه هیچگونه سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری مبنی بر بومی‌سازی و ایجاد بازار فروش در این صنعت اتفاق نیفتاده و این در شرایطی است که کیفیت قطعات داخلی به مراتب بهتر از قطعه‌های وارداتی است. 
چنانچه کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی برای تامین نیاز خود اعلام آمادگی کنند، قطعه‌سازان داخلی آمادگی ساخت هر نوع قطعات به غیر از انجین را دارند. 
با توجه به مصوبه دولت مبنی بر توقف موتورسیکلت‌های کاربراتوری به‌طور قطع مشکلاتی در توسعه این صنعت و جلب رضایت مصرف‌کنندگان به وجود خواهد آمد. بنابراین باید در بحث تغییر قوانین و مصوبات، نظر کارشناسان امر لحاظ شود تا در آینده چالش‌های کمتری به وجود آید. 
در صورت بروز مشکلات قابل پیش‌بینی انرژی و هزینه زیادی برای رفع آن نیاز است که بهتر است از ابتدا این مشکلات رفع و زیرساخت‌های لازم فراهم شود. 

حبیب‌الله محمودان/ نایب‌رییس انجمن قطعه‌سازان موتورسیکلت
 


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.