به گزارش خودرونگاران به نقل از تک شات، این شرکت که به گوگل کشور چین نیز شناخته می شود، در ابتدا سیستم نرم افزاری خود موسوم به Baidu AutoBrain را که در واقع هسته مرکزی تکنولوژی اتومبیل های بدون راننده این شرکت محسوب می شود، بر روی سری اتومبیل های BMW 3 مورد استفاده قرار داد. این سیستم پیشرفته قادر است به خوبی از پس انجام کارهایی از قبیل مسیریابی از طریق نقشه، شناسایی محیط پیرامون، موقعیت یابی، کنترل خودرو و همچنین تصمیم گیری در لحظات حساس بر آید.
اتومبیل خودران سری بی ام و 3 توانست در سال گذشته و در آزمایش های انجام شده، مسافتی 30 کیلومتری را بپیماید و به لطف سیستم خودران به کار رفته، می توانست کارهایی همچون جابجایی بین خطوط در خیابان، دور زدن در دوربرگردان ها و کم یا زیاد کردن سرعت در بزرگراه ها را به خوبی انجام دهد.
حال مدل جدید خودروی Chery EQ نیز که تغییرات محسوسی را در مقایسه با نسخه اصلی به خود دیده است، به این سیستم نرم افزاری یعنی AutoBrain Baidu مجهز شده و قرار است مراحل آزمایشی خود را در خیابان های کشور چین آغاز کند.
این شرکت قصد دارد تا اتومبیل های خودران خود را به منظور استفاده در سرویس حمل و نقل عمومی و تا سال 2018 روانه خیابان ها کند. این خودروها شباهت زیادی به اتومبیل های بدون راننده کمپانی گوگل دارند، اما از میان تفاوت های میان این دو مدل می توان به مجهز بودن خودروی بایدو به سنسورهای بیشتر و همچنین برخورداری از فضای داخلی بیشتر خودروهای بایدو اشاره کرد.
اما اندازه این خوردو در مقایسه با سری BMW 3 کمی کوچک تر و به تبع، قیمت آن نیز، ارزان تر است. به گفته منابع مطلع، این خودرو با قیمت 9000 دلار عرضه خواهد شد و پیش بینی می شود که در مرحله اول درکشور چین و شاید هم در در آینده، در خیابان های برخی کشورهای آسیایی مشاهده شود.
ناگفته نماند که بایدو از سال 2005، قراردادی را به ارزش 150 میلیون دلار با یکی از کمپانی های فعال در سیلیکون ولی به نام Velodyne LiDAR به امضا رسانیده تا با کمک این شرکت، بیش از پیش بر روی تکنولوژی هایی که منجر با بالابردن قابلیت های این خودرو می شود کار کند، قراردادی که نقشی تعیین کننده را در افزایش سرعت توسعه این تکنولوژی و همچنین کاهش هزینه های تمام شده برای این شرکت چینی، به دنبال داشته است.