به گزارش خودرونگاران به نقل از زومیت؛
در جلو خودروی مرسدس بنز AMG GT R و زیر سپر آن، اسپلیتر فیبر کربنی و فعال تعبیه شده است که در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت بهطور خودکار تغییر زاویه میدهد. سیستم آیرودینامیکی فعال، نیروی لیفت اکسل جلو را با برگرداندن اثر ونتوری کاهش میدهد. میزان این کاهش بسیار شگفتانگیز است؛ ۵۰ درصد در حداکثر سرعت خودرو. بالانس بین نیروی لیفت و نیروی رو به پایین باعث میشود AMG GT R سریعتر عمل نموده و در سرعتهای بالا بهراحتی بتوان آن را کنترل نمود. فیبر کربن فعال موجود در زیر گلگیرهای جلو نیز بههمراه دو مجرای هوای عمودی استفاده شدهاند تا هوای خنک بیشتری به ترمزها ارسال کنند.
در قسمت عقب خودرو، یک دیفیوزر بزرگ جلب توجه میکند که بر حسب نوع جاده و سرعت، جریان هوا را بهینه کرده و پایداری اکسل عقب را افزایش میدهد. در ادامه شما را به تماشای ویدیوی تشریح آیرودینامیک فعال مرسدس بنز AMG GT-R دعوت میکنیم.اثر ونتوری همان کاهش فشاری است که سیال یا هوایی که از مسیری باریک عبور میکند، با آن مواجه میشود. نام آن به خاطر فیزیکدان ایتالیایی، جیووانی باتیستا ونتوری (۱۷۴۶-۱۸۲۲) نامگذاری شده است.