شناسه خبر : 428624
تاریخ انتشار :
مجلس به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ورود کند

مجلس به قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ورود کند

خودرونگاران- عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای مردم به موضوع قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ورود کرده و دستورالعملی در این رابطه تدوین کنند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا؛

امرالله امینی اظهار کرد: شرکت‌های واردکننده خودرو در زمان تحریم قیمت این محصولات را در حد قابل توجهی افزایش دادند و در همان زمان نیز اظهار می‌کردند تحریم‌ هزینه‌های واردات را ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رفت با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، واردکنندگان خودرو قیمت محصولاتشان را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: با این حال این اتفاق نیافتاده و حتی در مواردی نیز قیمت‌ها افزایش یافته است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: متاسفانه واردات خودرو یک متولی مشخص و کارآمد ندارد و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر شرکت‌های واردکننده خودرو نیز دقیق و کامل نیست و واردکنندگان از این موضوع سو استفاده می‌کنند.

وی افزود: بنابراین در این شرایط نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند به عنوان افرادی که وکالت عموم شهروندان را بر عهده دارند به موضوع گرانی و قیمت بالای خودروهای وارداتی ورود کنند.

امینی با بیان اینکه مجلس می‌تواند دستورالعملی را برای قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، تدوین و ابلاغ کند، تصریح کرد: علاوه بر آن مجلس می‌تواند حدود نظارت‌ها بر عملکرد شرکت‌های واردکنده خودرو را تعیین کرده و وزارت صنعت را مکلف به عملکرد بهتر در این رابطه بکند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.