شناسه خبر : 428686
تاریخ انتشار :
رقابت خودروهای تولید مشترک ایران در بازارهای جهانی

رقابت خودروهای تولید مشترک ایران در بازارهای جهانی

خودرونگاران- یک نماینده مجلس دهم شورای اسلامی گفت : تولید خودروهای مشترک ایرانی و کشورهای صاحب نام به ویژه فرانسه و کره از سیاست های پیش روی صنعت خودرو سازی است .

به گزاش خودرونگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی  با اشاره به این که صنعت خودرو سازی در شان مردم نیست اظهار کرد: تولید لوازم یدکی داخلی و واردات لوازم یدکی از کشورهای صاحب نام و برندهای برتر جهانی و تلفیق این دو با یکدیگر با مونتاژ متخصصان ایرانی در کارخانه های خودرو سازی و انعقاد قرارداد با کشورهای صاحب نام مانند فرانسه از سیاست های پیش رو صنعت خودروی ایرانی است زیرا شرایط کنونی این صنعت در شان مردم نیست و باید ارتقا پیدا کند . 

 
وی ادامه داد : با توجه به ذائقه مصرف‌کنندگان و بازار تقاضای داخلی با دواصل کیفبت و قیمت مناسب  دولتمردان بیشتر با دو کشور  فرانسه و کره مشارکت داشته و محصولات آینده ایرانی بیشتر تلفیقی از صنعت فرانسه ، کره و ایران است . 
 
رضیان در خصوص وضعیت جدید صنعت خودرو سازی ایران گفت :  در حال حاضر بازارمصرف داخلی خودرو اشباع است و مشکلی برای تامین نیازهای مردم ندارد زیرا در بحث واردات با توجه به ذائقه داخلی این صنعت تامین می شود و بیشتر در تلاشیم با گسترش دامنه تولید خودروهای ایرانی پاسخگوی نیازهای بازار داخلی و خارجی  و مشارکت در فضای رقابتی جهانی باشیم . تولیدات داخلی فقط برای تامین نیازهای داخلی در نظر گرفته نشده بلکه به بازار جهانی نیز توجه ویژه شده است . 
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی افزود : حفظ  صنعت خودرو سازی  به دلیل ایجا د اشتغال زایی برای بیش از یک میلیون نیروی انسانی و ارتقای آن با انعقاد قرار داد های مشترک با کشورهای صاحب نام و برتر جهانی می تواند را ه حلی برای خروج از بحران حاکم بر صنعت خودرو سازی ایران باشد؛ ما باید حداقل تلاش کنیم شرایط فعلی این صنعت را نیز از دست ندهیم .
 
وی در ارتباط با تشابه شرایط کنونی صنعت خودرو سازی ایران با 50 سال گذشته ژاپن و 20 سال قبل کره تصریح کرد : اکنون صنعت خودرو سازی در شرایطی نیست که بتواند با کشور های صاحب نام با برندهای برتر و مطرح جهانی قدرت رقابت داشته باشد و تاکنون هیچ کشوری شرایط نامناسب خودرو سازی ایران را نداشته زیرا به این صنعت توجه ویژه برای ارتقای آن در سال های گذشته نشده و ما در نقطه صفر صنعت خودرو سازی هستیم و باید اقدامات جدی برای افزایش قدرت رقابت با کشورهای صاحب برند های برتر جهان انجام شود . 
 
 رضیان با اشاره به این که شرایط خودروی ایرانی جزیره ای است تاکید کرد : در ایران نیروهای نخبه ، متخصص وتوانا بسیاری وجود دارد ولی به دلیل این که ما از نظر کیفیت و قیمت جهانی نمی توانیم در سازمان تجارت جهانی مشارکت داشته باشیم در صورت نبود بستری برای رفع این موانع ، صاحب قدرت رقابت و برندهای مناسب نیز نخواهیم نشد .
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم شورای اسلامی در پایان گفت : متاسفانه در دولت های مختلف اقدامات خاص و موثری برای ارتقای صنعت خودرو سازی نشده  و با توجه به شرایط پسابرجامی  دولت در تلاش است با انعقاد  قرارداد های مشترک با کشورهای شرقی مانند چین و کره و کشورهای غربی مانند فرانسه این صنعت را ارتقا دهد .
 
 
 
صادرات تضمینی برای کسب برندهای نخست جهانی خودروی ایرانی 
 
محمد رضا منصوری عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به لزوم توانمند سازی صنعت خودرو سازی ایران اظهار کرد : لزوم توانمند سازی صنایع به ویژه صنعت خودرو سازی با توجه به پیشرفت تکنولوژی در پنجاه سال گذشته و تربیت نیروی انسانی توانمند برای تولید محصولات دانش بنیان ، به روز و دارای قدرت رقابت با بازار جهانی از اقداماتی است که باید به طور جدی به آن توجه شود . 
 
وی ادامه داد : متاسفانه صنعت خودروسازی ایران تا کنون نتوانسته خود را با تکنولوژی های روز وفق دهد و با فاصله بسیاراز بازار جهانی محصولات گران تولید می کند درصورتی که شرایط مناسب و لازم  از جمله ارائه تسهیلاتی مانند برق ، آب و نیروی انسانی ارزان در اختیار این صنعت قرار دارد ؛ گرانی قیمت محصولات نهایی این صنعت مشکلی ریشه ای است و با یک مدیریت آسان رفع نمی شود . 
 
منصوری در خصوص تاثیر پرداخت سود بانکی در قیمت نهایی خودرو ایرانی گفت : تجمیع بدهی های بانکی خودروسازی مربوط به سی سال گذشته است ؛ بیش از  سی در صد قیمت نهایی خودرو به پرداخت  فیش سود بانکی اختصاص دارد به طور کی این صنعت از نظر کیفیت و قیمت با استاندارد جهانی مطابقت ندارد . 
 
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس دهم شورای اسلامی  با اشاره به سه اصل مهم توانمند سازی مدیریت ، تکنولوژی و نیروی انسانی برای  ارتقای قدرت رقابت و دست یابی به استاندارد های جهانی افزود : متاسفانه استاندارد های جهانی رعایت نمی شود به طوری در بحث مقاومت سازی بدنه خودرو فولاد فنر به یک آهن معمولی تبدیل شده باید برای جلوگیری از آسیب و خسارت های جانی سر نشینان خودرو به این امر توجه شود . 
 
وی با اشاره به لزوم ارتقای بستر آموزشی برای ارتقای صنعت خورو سازی تاکید کرد : ریشه اصلی شرایط کنونی صنعت خودرو سازی ایران نقص سیستم آموزشی است ؛ باید برای تربیت نیروی جوان کار آفرین سسیتم آموزشی به روز رسانی شود در حقیقت تا زمانی که جوانان فارغ التحصیل نتوانند کار آفرینی لازم را برای ارتقای قدرت رقابت و دست یابی به استاندارد های جهانی ایجاد کنند مشکلات پیش رو صنعت خودرو سازی رفع نمی شود . 
 
منصوری با اشاره به نبود مدیریت مناسب در صنعت خود رو سازی افزود : با یک مدیریت صحیح و تربیت نیروی انسانی با توجه به شرایط کنونی تکنولوژی که  هر لحظه پای ابزار های رقابتی در جهان به میان می آید و عد ه بسیاری از چرخه اشتغال حذف می شوند باید با تربیت جوانان کار آفرین و مسلط در بخش های مختلف تولید ، امور مال و بازرگانی بستر را برای جلوگیری از ایجاد آسیب های پیش رو نسل آینده را مهیا سازیم . 
 
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس دهم شورای اسلامی در پایان گفت : با انعقاد قرارداد هایی با کشورهای صاحب نام و برندهای برتر جهانی حتی چین که در شرایط کنونی محصولات با کیفیت تولید می کنند و همسان سازی صنعت خودرو سازی با استانداردهای جهانی معضلات حاکم در این صنعت بهبود می یابد ؛ به طور کلی هرگاه ایران بتواند در بحث صادرات خودرو به بازار جهانی ورود پیدا کند آن وقت می توان گفت این صنعت ارتقا پیدا می کند . 
 

نظرات

نظر شما

: : :




آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.