شناسه خبر : 428836
تاریخ انتشار :
آغاز راه اندازی دومین شرکت خودروی اجاره‌ای در کشور

آغاز راه اندازی دومین شرکت خودروی اجاره‌ای در کشور

خودرونگاران- مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اشاره به افتتاح دومین شرکت خودروی اجاره‌ای کشور در شهر مشهد گفت: اواخر هفته گذشته شبکه خودروی اجاره‌ای با حضور معاون سیاسی استاندار در فرودگاه بین‌المللی مشهد افتتاح شد. طبق تعهد باید تا سه ماه آینده ۵۰ خودروی دیگر به ناوگان خودروی اجاره‌ای شهر اضافه شود.

به گزارش خودرونگاران، جواد وحدتی فرد با اشاره افزایش تردد مسافر به استان خراسان رضوی و اقدامات انجام شده برای مدیریت حمل و نقل مسافر در این استان اظهار داشت: متوسط ورود و خروج روزانه مسافر به مشهد مقدس با ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق جاده، ریل و هوا ۵۵ هزار نفر است. اما در روزهای تابستان  این آمار به ۶۶ تا ۷۰ هزار نفر و در روزهای خاص به ۱۰۰ هزار نفر نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: این درحالی است که در دهه آخر تابستان تعداد تردد مسافر به روزانه ۸۰ هزار نفر می رسد که ۶۰ درصد آن سهم حمل و نقل جاده‌ای است و در این راستا علاوه بر بسیج کردن تمام نیروها برای تشکیل گشت های نامحسوس برای  کنترل ناوگان حمل و نثقل عمومی با پلیس راهور همکاری می‌کنیم.  

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان بیان داشت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر از تقاضا است به همین خاطر به غیر از زمان‌های خاص مانند دهه آخر ماه سفر و اربعین از لحاظ استانی با کمبود ناوگان مواجه نمی‌شویم که برای حل این مساله نیز ناوگان ۱۲ استان به عنوان استان های معین همچون سمنان، خراسان شمالی وخراسان جنوبی را طبق هماهنگی به کار می‌گیریم.

سهم ۰.۵ درصدی ناوگان عمومی استان از تلفات جاده‌ای تابستان

وحدتی فرد از وضعیت مطلوب سن ناوگان خراسان رضوی خبر داد و افزود: سهم ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان در تلفات جاده ای تابستان کمتر از ۰.۵ درصد بوده است که طبق بررسی‌ها علت وقوع حادثه خستگی و خواب آلودگی راننده یا عدم شناخت جاده از سوی رانندگان غریبه خارج از استان بوده است.

وی با اشاره به  اقدام خوبی که در خصوص سواری کرایه بین شهری در مشهد راه‌اندازی شده بیان داشت: اوخر هفته گذشته شبکه خودرو اجاره‌ای rent car  با حضور معاون سیاسی استاندار در فرودگاه بین‌المللی مشهد افتتاح شد که طی آن هتل میثاق با ۴۰ دستگاه خودرو mvm در مقطع اول در مجموع با ۵۰ خودرو آماده خدمات‌دهی شد و طبق تعهد باید تا سه ماه آینده ۵۰ خودرو دیگر به ناوگان خودروی اجاره‌ای اضافه شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان رضوی تاکید کرد: طبق ضوابط، شرکت های اجاره‌ای خودرو باید حد اقل ۱۰۰ دستگاه خودرو در اختیار داشته باشند.

وحدتی فرد با بیان اینکه «این مسائل در مهندسی و مدیریت ترافیک مورد توجه قرار می گیرد» اظهار داشت: در گذشته به دلیل نبود فرهنگ خودروی کرایه، مسافر لاجرم از خودروی شخصی برای سفر و راحتی در مقصد استفاده می‌کرد در حالی که امروز در شهرهای بزرگ همچون مشهد مقدس دیگر مشکلی برای مسافران نیازمند خودروی شخصی وجود ندارد. همچنین اجرای این طرح به کاهش تردد جاده‌ای و صرفه جویی در هزینه و مصرف سوخت نیز کمک می‌کند و از طرفی باعث ارتقای ایمنی در جاده‌ها و موجب کاهش ترافیک در سطح کلان شهرها می شود.

وی افزود: این طرح با تدبیر کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح و پس از گذشت سه ماه از ابلاغ آن، دومین شرکت خودروی کرایه کشور در مشهد تاسیس شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اشاره به روند توسعه مجتمع های خدماتی رفاهی خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح جاده های خراسان رضوی وجود دارد که فاصله بین هر یک از آنها ۴۷ تا ۶۵ کیلومتر است که طبق افق برنامه این میزان به ۳۳ کیلومتر می رسد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.