با توجه به طراحی اروپایی این خودرو میتوان آن را مدل هاچبکِ سدان النترا نامید که در بعضی قسمتها تفاوتهایی نیز مشاهده میشود. یکی از تفاوتهایی که این خودرو نسبت به مدل النترا دارد طراحی شبکهای جدید جلوپنجرهی این خودرو است.
i30 جدید با پیشرانههای بنزینی و دیزلی به بازار اروپا عرضه خواهد شد. موتور هایی که بر روی این خودرو قابل سفارش است شامل دو پیشرانهی بنزینی با حجمهای ۱.۶ و ۱.۴ لیتری و یک پیشرانهی دیزلی به حجم ۱.۶ لیتر است.
تمام پیشرانههایی که به آن اشاره شد دارای سیستم تزریق مستقیم سوخت و مجهز به توربو شارژرهستند. و در نهایت نیز یک پیشرانهی ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. جعبه دندهی در نظر گرفته شده برای این خودرو شامل دو نوع دستی ۶ سرعته و ۷ سرعتهی اتوماتیک دوبل کلاچ است.
سیستمها و فناوریهای متعددی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که برخی از آنها را به صورت آپشن میتوان سفارش داد. از جملهی این امکانات میتوان به استفاده از گوشی هوشمند توسط نمایشگر وسط داشبورد، شارژ گوشی بدون نیاز به سیم، ترمز اتوماتیک، سیستم هشدار نقطهی کور و کروز کنترل اشاره کرد.
هیوندای در ادامه تاکید کرد که i30 جدید اولین خودروی این شرکت از سری N است که با گلف GTI و فورد فوکوس به رقابت خواهد پرداخت. این خودرو سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه میشود.