شناسه خبر : 429207
تاریخ انتشار :
بازار خودرو متحول می شود
معاون فروش ایران خودرو در گفتگو با خودرونگاران پیش بینی کرد :

بازار خودرو متحول می شود

خودرونگاران- معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو پیش بینی کرد: بازار خودرو در آینده تغییرات گسترده ای خواهد داشت، مخصوصا اینکه همه مولفه های دخیل در بحث خودرو اعم از سیاست‌گذاری قراردادها و ورود محصولات جدید، در کنار تلاش وارد کننده ها برای تصاحب بازار موجب خواهد شد تا بازار خودروی تغییر و تحولات جدی را شاهد باشد.

مصطفی خان کرمی در گفت وگوی اختصاصی با "خودرونگاران" با اشاره به ورود چندین محصول جدید توسط ایران خودرو تاکید کرد: «بازار خودرو در  آینده تغییرات گسترده ای خواهد داشت ، مخصوصا اینکه همه  مولفه های دخیل در بحث خودرو اعم از سیاستگذاری قراردادهای جدید ، ورود محصولات جدید ،در کنار تلاش وارد کننده ها برای تصاحب بازار موجب خواهد شد تا در آینده نزیک بازار خودروی داخل تغییر و تحولات جدی را شاهد باشد .و حتی شاید بتوان گفت این تغییرات می تواند در پایان سال وضعیت بازار را متحول کند. »

مصطفی خان کرمی تاکید کرد :«خوردوسازان تا پایان سال طبق تعهداتو قراردادهایی که منعقد کرده اند چندین محصول جدید را وارد بازار می کنند و در عین حال طبق شنیده ها واردکننده گان نیز در تلاش برای ورود خوردوهایی هستند  که از نظر کیفیت و رنج قیمتی بازار بهتری را پیش روی خود دارند، این امر موجب خواهد شد بازار خودرو گرم تر از حال حاضر شود .»
 وی با این حال مزیت خودروسازان داخلی را ارائه شبکه خدمات پس از فروش گسترده شان خواند و گفت:« خریداران خودرویی باید توجه کنند در حال حاضر تنها خرید با کیفیت نکته قابل توجه نیست بلکه ارائه خدمات پس از فروش بعد از خرید از اهمیت بیشتری برخوردار است تا بتوان از خودروی خریداری شده ؛ استفاده بیشتری کرد و لذت بیشتری را از رانندگی برد.»
 خان کرمی به همین جهت در پاسخ به این سوال خودرونگاران که فکر می کنید شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو می تواند در این بازار حرفی برای گفتن داشته باشد؟ به شبکه گسترده خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو اشاره کرد و گفت:« ایران خودرو از این منظر دارای مزیت نسبی خوبی است و با داشتن گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش می تواند همچنان بازار خوبی را برای محصولاتش فراهم کند. »
معاون  بازاریابی و فروش ایران خودرو همچنین در خصوص افزایش قیمت محصولات ایران خودرو خارج از ضابطه شورای رقابت هم  گفت:« همانگونه که پیش از این مکررا گفته بودیم اصرار ویا برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات نداریم. ما معتقدیم که باید بازار تعیین کننده قیمت محصولات باشد و از این ایده دفاع هم می کنیم.»
وی در توجیه واگذاری قیمت گذاری خودرو به بازار معتقد است :« ما به عنوان تولید کننده همواره صرفه و  صلاح سهامداران ومصرف کنندگان را مورد توجه قرار می دهیم و سعی می کنیم تا  تصمیماتمان به گونه ای  باشد که نه ضرری متوجه سهامداران شود و هم محصولاتمان در بازار مورد اقبال مشتریان واقع شوند .»
به گفته وی به همین جهت درباره افزایش قیمت برخی محصولات خارج از ضابطه شواری رقابت اقدامی انجام ندادیم و حتی  علیرغم این که مجوز افزایش قیمت از سوی شورای رقابت را در اختیار داشتیم اما در نهایت محصولات مورد نظر این شورا کمتر از میزان تغیین شده  افزایش قیمت یافتند .این افزایش قیمت حتی به سقف تعیین شده هم نرسید.»
خان کرمی در ادامه افزود:« اصولا قرار نیست هرگاه بازار همانند شرایط فعلی که در رونق به سر می برد  از اعتماد مشتریان سوء استفاده کنیم و به سمت افزایش قیمت برویم»
وی همچنین در مورد سرنوشت  قرارداد شرکت ایران خودرو با ژاپنی ها هم گفت: « قرارداد با سوزوکی در حال پیگیری است ولی هنوز در مورد نوع خودرو و رنج قیمتی خودرویی که قرار است در این همکاری مشترک تولید شود  مشخص نیست .مذاکرات با سوزوکی در حال انجام است ولی مباحث مربط به  قیمت وزمان عرضه محصولات جدید بعد از توافق   مشخص خواهد شد .»
معاون  بازاریابی و فروش ایران خودرو در عین حال با رد رکود در بازار خودرو تاکید کرد :« آمار فروش نشان می دهدکه فروش خودرو در وضعیت خوبی است و هیچ رکودی در بازار وجود ندارد . همان طور که از ابتدای سال بارها اعلام کرده ایم بازار در رونق به سر می برد و اثری از رکود مشاهده نمی شود. وضع تولید وفروش نسبت به سال گذشته وحتی سال 93 که شرایط مساعدتربود،  با فاصله معناداری جلوتر است .»
خان کرمی در عین حال با اشاره به اظهار نظر برخی نمایشگاه داران در مورد رکود در بازار توضیح داد :« برخی معتقدند که بازار در حالت رکود است که این به دلیل نوع نگاه آنها به بازار است چرا که  مشتریان در حال حاضر ترجیح می دهند خودروهای مورد نیاز خود را از نمایندگی های مجاز خودروسازان دریافت کنند و این تغییر محل تامین خودرو باعث ایجاد رکود در بخشی شده است که قبلا به جای نمایندگی های رسمی محل تامین خودروی مشتریان بود ».


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.