به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، مجتبی نظری امروز در نشست خبری با بیان اینکه طبق این قرارداد مدل جدید دو خودروی سیمبل و داستر در ایران تولید خواهد شد، خاطر نشان کرد: پلتفرم این خودروها پلتفرم L۹۰ نبوده و داستری که در ایران تولید خواهد شد هنوز اصلا رونمایی نشده است، بنابراین برخی مطالب مطرح شده مبنی بر قدیمی بودن خودروهای جدید تولیدی در قرارداد با رنو نادرست است.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر تفاهمنامه کلی با رنو برای تولید خودرو در ایران منعقد شده و دربارهی جزییات در حال مذاکره هستیم به همین دلیل نمیتوانیم تمام اطلاعات را رسانهای کنیم، اما تاکنون امتیازات خوبی از شرکت رنو گرفتهایم و به دنبال کسب امتیازات بیشتر هستیم.
مدیر ارتباطات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطر نشان کرد: طبق تفاهمنامه منعقد شده با رنو این شرکت نسبت به انتقال فناوری و سرمایهگذاری در ایران اقدام خواهد کرد، ضمن آنکه الزامات مدنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این تفاهمنامه لحاظ شده است.
همچنین در ادامهی این نشست احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران درباره قرارداد همکاری ایدرو با رنو، اظهار کرد: رنو از خدمات پس از فروش L۹۰ در ایران راضی نبود و همیشه اصرار داشت شبکه خدمات پس از فروش را در ایران اجرا کند که در این راستا نیز حرکت شده است.
وی با بیان اینکه قرارداد ایدرو و رنو در راستای این است که این شرکت فرانسوی مدیریت تولید و خدمات پس از فروش محصولاتاش را در ایران داشته باشد، خاطر نشان کرد: به نظر من سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این قرارداد نقش کاتالیزور دارد و به دنبال بنگاهداری نیست.
دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت الزاماتی مانند داخلیسازی و صادرات ۳۰ درصدی را برای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی تعیین کرده که این موضوع در قرارداد با رنو رعایت شده است.
نعمتبخش همچنین درباره کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: توقع بیجایی است که قیمت خودرو کاهش پیدا کند، زیرا اگر تورم کاهش یافته اما همچنان وجود دارد و امسال حقوق و دستمزد و قیمت مواد اولیه تولید خودرو افزایش یافته است.