انتقال فناوری در قراردادهای خودرویی
خودرونگاران- یکی از مشکلات قراردادهای قدیمی در صنعت خودرو، دیده نشدن بحث ورود فناوریهای روز به کشور بود که باید در قراردادهای جدید این مهم برطرف شود.
به گزارش خودرونگاران به نقل از صمت ،صنعت خودرو ایران چارهای جز همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ جهان ندارد و باید بپذیریم که در این راه فرصتهای بسیاری را از دست دادهایم.
درحالحاضر صنعت خودرو ایران نسبت به برخی خودروسازان عقبتر است و برای جبران این شرایط چارهای ندارد جز اینکه دانش و فناوری روز را وارد کشور کند که این کار با سرمایهگذاری مشترک قابلدستیابی است.
بیشک در قراردادهای جدید خودرویی باید ورود فناوری جدید نیز دیده و عمق ساخت داخل افزایش یابد و در این راه مدیریت را از خودروسازان بنام اروپایی یاد گرفت زیرا در این سالهای تحریم شکاف بسیاری بین دانش و تجربه در حوزه خودرو به وجود آمده و حتی بازارهای گذشته خود را از دست دادهایم.
ما باید جای پای خود را محکم کنیم و برای این کار نیاز به نیروهای متخصصی داریم که حتی در نوشتن قرارداد منافع کشور را بر منفعت شخصی خود ارجح دانسته و قراردادی منعقد نمیکنند که دو سر باخت باشد. در نگاهی کلی انعقاد قرارداد یک حرفه و هنر است و از این رو قراردادنویسان باید حرفهایتر از گذشته عمل کنند.
امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی