به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، آئودی که موتور سودآوری فولکس واگن است، اعلام کرد از برنامه خودروی عادی خود به منظور تامین بودجه تغییر استراتژیک به سوی خودروهای سبز و خدمات دیجیتالی تا سال ۲۰۲۵ عقب نشینی می کند.
این برند لوکس در حالی تلاش می کند وجهه مخدوش شده از رسوایی آلایندگی فولکس واگن را بهبود دهد، با رقابت شدید از سوی ب ام و و مرسدس بنز رقیبان آلمانی خود روبروست.
کاهش بودجه شامل حال پروژههای فناوری نسل جدید می شود و آئودی در میان سایر پروژهها، تست خودروهای خودران و تسهیلات برای ساخت باتری و خودروهای مفهومی را به تاخیر خواهد انداخت.
سخنگوی آئودی اعلام کرد پروژههای مربوط به پارک فناوری در خانه آئودی در اینگول اشتات که IN-Capmus نام دارد، برای یک مدت قابل پیش بینی به تاخیر می اُفتد.
بعضی از تحلیلگران معتقدند اگرچه آئودی از مزیت هزینه کمتر فولکس واگن بهره مند است اما در مقایسه با ب ام و یا مرسدس بنز دایملر، همچنان سرمایه گذاری بیشتری در املاک، کارخانه و تجهیزات داشته است.
بر اساس گزارش رویترز، شورای کار آئودی که اعضایش نیمی از کرسیهای هیات نظارت را در اختیار دارند، اظهار کرده اند این شرکت باید خودروهای برقی بیشتری تولید کند. این شورا پیش از این از مدیریت به دلیل برنامههایش برای تولید نخستین خودروی برقی بازار انبوه در خارج از آلمان و در بروکسل انتقاد کرده بود.