به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، نواب حسینی منش در تشریح دلایل مردودی خودروهای داخلی در تست های معاینه فنی گفت: در کشورهای پیشرفته یکی از مراکز تحقیق و توسعه خودورسازان مراکز معاینه فنی هستند که به طور دائمی مشکلات خودروها را را رصد و درباره آن تحقیق می کنند.
وی با تاکید بر اینکه مراکز معاینه فنی مسئولیت قانونی درباره مشاوره به خودروسازها ندارد گفت : با این حال اگر خودروسازان تمایل نشان داده و به دنبال بهبود کیفیت محصولات خود باشند اطلاعات طبقه بندی شدی درباره دلایل ضعف خودروها شرکت های مختلف در سال های گوناگون در آرشیو مراکز معاینه فنی موجود وقابل ارائه است .
به گفته حسینی منش آمار واطلاعات مراکز معاینه فنی درباره مشکلات ونقایص خودروها متقن و دقیق و بر اساس دستگاه های مکانیزه جمع آوری شده است.
براساس گزارش تهران سما، مدیر عامل ستاد معاینه فنی تاکید کرد:در صورت تمایل وتعامل خودروسازان ما آماده هرگونه طرح های مشارکتی با خودروسازان هستیم که نتیجه این اقدامات در بهبود سلامت و کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت خودروها متبلور خواهد شد.