شناسه خبر : 429627
تاریخ انتشار :
پیشنهاد وزیر به خودروسازان : مشاور خارجی بگیرید

پیشنهاد وزیر به خودروسازان : مشاور خارجی بگیرید

خودرونگاران-وزیر صنعت معدن و تجارت رویه ای متفاوت را در پیش گرفته است وی که تا کنون همواره به حمایت از خودروسازان خوانده می شد چندی است که با انتقاد از خودروسازان داخلی نشان می دهد که تنها رویه حمایتی از آنها ندارد و خواهان بهبود وضعیت خودروسازان داخلی به هر قیمتی است .

به گزارش خودرونگاران ، وی در تازه ترین نشست شورای سیاست گذاری که بر روال همیشگی خبر کمی از آن مخابره شده است با انتقاد از ضعف خودروسازان در بحث صادرات از آنها خواسته است تا در صورت لزم از مشاوران خارجی استفاده کنند .

بر اساس گزارشی که از این جلسه منتشر شده است وی برخلاف انتقادهای پیشین اش که بیشتر معطوف به کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی بود این بار از ضعف خودروسازان در صادرات انتقاد کرد و با اشاره به میزان صادرات دو خودروساز بزرگ داخلی در سال جاری این میزان را راضی کننده ندانست و از این شرکت‌ها خواست برای افزایش صادرات تلاش کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه به خودروسازان داخلی توصیه کرد در صورت نیاز از مشاوران خارجی استفاده کنند تا بتوانند میزان صادرات را افزایش دهند.
تاکیدات نعمت‌زاده بر تلاش خودروسازان برای افزایش صادرات در حالی است که بازارهای صادراتی خودروهای داخلی با توجه به سطح کیفی این محصولات چندان گسترده نبوده و محدود به چند کشور خاص است.
البته در قراردادهای جدید خودرویی که در شرایط پسا برجام منعقد شده تاکید شده که حداقل ۳۰ درصد از خودروهای جدید تولیدی در کشور باید صادر شود.
کارشناسان معتقدند خودروهای جدیدی که در آینده تولید خواهند شد از سطح تکنولوژی مناسب و به‌روزی برخوردار بوده و پتانسیل صادراتی بیشتری نسبت به خودروهای فعلی در حال تولید خواهند داشت.

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.