به گزارش خودرونگاران به نقل از شبکه، سوئیچ کردن از معماری هولدن به پلتفرم کوچکتر اما پیچیدهتر آلفا که در حال حاضر کامارو با کادیلاک ATS به اشتراک دارد در حقیقت تغییر در دینامیکهای مربوط به کارایی است. علاوه بر کاهش شدید وزن در همه قسمتها؛ مدل SS دارای نیرویی برابر با 455 اسب بخار است که مستقیما از C7 Corvette به LT1 V8 تزریق شده است.
اصالت خودروی کامارو 1LE به سال 1988 برمیگردد؛ یعنی زمانی که این پکیج برای نسل سوم این اتومبیل توسعه پیدا کرد تا بتواند در رقابت با دیگر خودروهای Road Racing خودی نشان دهد.
اما شاید جالبتوجهترین نکته در مورد کاماروی جدید SS 1LE آن است که این خودرو هیچ چیز عجیبوغریب و حیرتانگیزی ندارد. تهیه پکیج SS؛ 6 هزار و 500 دلار دیگر به قیمت کلی این خودرو اضافه میکند. یعنی قیمت پایه کاماروی 1LE مجهز به V8 کمی بیشتر از 44 هزار دلار خواهد بود.
چرخهایی که برای این مدل کامارو استفاده شده از جنس آلومینیوم است. سیستم اگزوز دوگانه این خودرو شامل یک دیفرانسیل الکترونیکی؛ پکیج تعلیق FE4 Magnetic Ride Control و یک پکیج خنک کننده تکمیلی است. این پکیج دارای روغن موتور؛ دیفرانسیل و کولر انتقال است.
وقتی به داخل خودرو نگاه میکنیم اولین چیزی که نگاهها را به خود جلب میکند صندلیهای اسپرت Recaro است. در کنار آن؛ یک فرمان جیر کمرنگ و یک دنده کوچک دیده میشود. لازم بهذکر است که پکیج 1LE فقط برای آن دسته از کاماروهایی است که به دنده دستی مجهز هستند.
خودروی SS LT1 همچنان باعث حیرت حاضران میشود. سیستم اگزوز دوگانهای که برای آن تعبیه شده باعث میشود تا V8 بهخوبی خودنمایی کند.
اگر میخواهید قدرت واقعی این پکیج را ببینید باید آن را وارد خیابان کنید و کاماروی جدید را در حال رانندگی تست کنید. مطمئنا کسانی که به قدرت در هنگام رانندگی اهمیت میدهند از دیدن مدل جدید کامارو 1LE لذت میبرند.
«آل اوپنهایزر» مهندس ارشد شورلت در خصوص کاماروی جدید میگوید: هدف اصلی این تیم طراحی خودرویی بوده که مناسب هر سطحی از مهارت در رانندگی باشد. یعنی اینکه هرکسی در صورت دلخواه قادر باشد تا این خودرو را تهیه کند و تنها به گروه خاصی اختصاص نداشته باشد.
حرفهایهایی که این پشت این خودرو نشستهاند اذعان دارند که تیم طراحی شورلت به هدف خود رسیده است. اما این خودرو یک مزیت دیگر هم دارد: بدون شک کامارو 1LE بهترین خودرو برای رانندگی در پیست با قیمت زیر 50 هزار دلار است. مدل جدید کامارو قادر است بهراحتی با رقبای خود رقابت نفسگیری داشته باشد. رقبایی که از نظر قیمت چندین برابر این خودرو هستند.
در آخر اگر بخواهیم بهطور خلاصه نقاط ضعف و قوت این خودرو را بگوییم؛ میتوان از لاستیکهای پهن آن که در پیچوخم خیابانها مشکل ایجاد میکند بهعنوان نقطه ضعف آن نام برد. اما هندلینگ عالی و سیستم ترمز فوقالعاده؛ کنترل پایدار و قیمت بسیار مناسب از نقاط مثبت این خودرو بهشمار میرود.