شناسه خبر : 429894
تاریخ انتشار :
موضع وزیر صنعت و معاونانش در خصوص خودروهای غیر امریکایی ساخت امریکا

موضع وزیر صنعت و معاونانش در خصوص خودروهای غیر امریکایی ساخت امریکا

خودرونگاران- یکی از اتفاقاتی که در روزهای اخیر در صدر اخبار خودرویی کشور قرار گرفته است عدم شماره گذاری خودروهایی است که برند غیر آمریکایی داشته اما در خاک ایالات متحده آمریکا تولید می شود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از پرشین خودرو، برخی این اقدام را تفسیری اشتباه از یک تصمیم درست خواندند و برخی نیز از این کار حمایت کردند اما چیزی که مشخص است اینکه این خودروها مانند تویوتا و هوندا و ... برندی غیر امریکایی داشته و در قانون اولیه نیز ممانعتی برای ورود این خودروها دیده نشده است.


شاید یکی از بهترین افراد برای نظر دادن در مورد این مشکل محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بود و این فرصت همزمان با نمایشگاه مطبوعات برای رسانه ها پیش آمد.


 در مورد دلیل پلاک نشدن خودروهای غیر آمریکایی تولید شده در ایالات متحده مهندس نعمت زاده در پاسخ بیان نمودند در مورد مشکل خودروهای برند آسیایی و اروپایی که در آمریکا ساخته می شود، گفت: من در این مورد نمی توانم نظری بدهم! زیرا این نظر شخصی خواهد بود و فایده ای ندارد.


وی در مورد اینکه گفته می شود تفسیر اشتباه از سخنان رهبری صورت گرفته است نیز گفت: اصلا رهبری در مورد این چیزها دخالت نمی کند.


 در ادامه امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد این خودروها با اعلام این مطلب که از نظر بنده چیزی به نام خودروی آمریکایی در کشور وجود ندارد، گفت: تعریف ما از خودروی آمریکایی این است که برند آن خودرو آمریکایی باشد و بر اساس این تعریف چنین خودرویی در کشور وجود ندارد.


وی ادامه داد: بر اساس قانون ورود خودروهای آمریکایی به ایران ممنوع است یعنی باید روی آن خودرو برندی باشد که متعلق به ایالات متحده بوده و بر روی آن نوشته شده باشد ساخت کشور آمریکا، همچین موردی نداریم و مشکلات اخیر تنها به خاطر برداشت های شخصی رخ داده است.


قناتی در مورد برخی محصولات مانند خودروهای هوندا، تویوتا کمری هیبرید و ... که با مشکل شماره گذاری روبه رو شده است، گفت: تمام خودروسازان دنیا در نقاط مختلف جهان سایت تولید خودرو می زنند و در قوانین کشور ما هیچ حرفی از این زده نشده که محل تولید خودرو در سایت ثبت سفارش باید ذکر شود بلکه تنها برند نوشته می شود.


مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت تاکید کرد: چنانچه ضوابط تغییر کرده است به ما نیز اعلام کنند تا رعایت کنیم اما در حال حاضر برای منع ورود خودروهایی که برند غیر آمریکایی داشته اما در ایالات متحده تولید می شود قانونی وجود ندارد.


محسن صالحی نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مورد پاسخ داد.


وی گفت: از چند و چون کار اطلاع خاصی ندارم اما از لحاظ کلی عرض می کنم که خودروسازهای مختلف در نقاط گوناگون جهان خودرو می سازند حتی ما در سودان و سوریه خودرو تولید می کنیم و این نباید مشکلی برای عرضه ایجاد کند.


وی ادامه داد: با توجه به قوانین کشور باید این مشکل بررسی و بهترین راه حل برای آن اتخاذ شود.


همانطور که در صحبت های این سه مسوول ارشد وزارت صنعت نیز به خوبی دیده می شود؛ سردرگمی برای چگونگی ورود به ماجرای خودروهای آسیایی و اروپایی تولید شده در آمریکا، حتی در میان مدیران دولتی نیز به چشم می خورد و باید در انتظار یک تفسیر درست از قانون منع ورود خودروهای آمریکایی به ایران باشیم.

 


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.