به گزارش خودرونگاران به نقل از عصر ایران، نمایشگاه خودرویی سائوپائولو در برزیل بزرگترین رویداد خودرویی موتوری در آمریکای لاتین به شمار میآید. این رویداد برای تمام طرفداران خودرو جای مناسبی برای دستیابی و نزدیک شدن به آخرین مدل ها، نسخه ها، فناوریها در صنایع خودرو است.
در این نمایشگاه میتوان آخرین تکنولوژیها و توسعهها در صنایع خودروسازی را به نظاره نشست. شرکت کنندگان در این نمایشگاه فرصت دارند تا با بازار آمریکای لاتین ارتباط برقرار کرده و روابط خود را با فروشندگان محلی تقویت کنند.
این نمایشگاه 10 روزه بین روزهای 10 تا 20 نوامبر برگزار خواهد شد. در 2 روز اول این نمایشگاه بسیاری از خودروسازان به معرفی بسیاری از مدلهای جدید خود پرداختند.
یکی از مدل هایی که در این نمایشگاه و به منظور عرضه در آمریکای لاتین معرفی شد مدلWR-V هوندا بود. این خودرو که در قالب یک کراساوور کوچک ساخته و طراحی شد یک ساب کامپکت به شمار میآید که به صورت تهاجمی طراحی شده است. قوسهای به کار رفته روی این خودرو و انحناهای نمای جلو و عقب به جذابیت این مدل هوندا افزوده است.
رنوکوئید اوتسایدر
رنو کوئید اوتسایدر نیز یکی از مدل های مفهومی بود که در این نمایشگاه معرفی شد. این مدل نیز به روکش فلزی در کنار پلاستیکهاس ضخیم، چرخ های بزرگتر، سقف ریلی وصفحات ترمز نقرهای مجهز شده است. این مدل بسیار شبیه مدل کوئید کلایمبر است که در اوایل سال جاری در نمایشگاه خودرویی سال 2016 هند به نمایش درآمد.
گل GT
گل یکی از محبوبهای جوانان ایرانی محسوب میشد. خودرویی کوچک و شیک که اینک در یک ساختار مفهومی جدید در سائوپائولو حضور یافته است. در طراحی ظاهری این خودرو با ترکیب رنگهای قرمز تلاش شده تا ظاهر اسپورت به معنای واقعی به نمایش درآید. چرخهای 18 اینچی خودرو، چراغهای LED که بالای یک سپر اسیپورت قرار گرفتهاند و ترکیب رنگ سایه روشن این خودرو را بیش از پیش شبیه خودروهای اسپورت کرده است.
میتسوبیشی PX33
میتسوبیشی هم خلاقانه در این نمایشگاه ظاهر شده است. این خودروسازی یک خودروی 4 در از دهه 40 را به صورت 2 دیفرانسیل ساخته و آن را به جهانیان نشان میدهد. در نگاه اول تصور اینکه این خودرو قابلیت حرکت زیادی را داشته باشد چندان در ذهن نمی گنجد، اما قابلیت های لیست شده خودرو آن را در زمینه افرودی ها مطرح میکند. . میتسوبیشی PX33مجهز به یک موتور دیزل 6.7 لیتری است که هرچند بهطور حیرتانگیزی بزرگ است اما تنها 70 اسب بخار قدرت تولید میکند.
داستر اکستریم
این مدل رنو نیز از جمله مدلهای معرفی شده در برزیل بود. سپرها و چراغها در این خودرو مورد بازبینی قرار گرفتند. خودرو به صورت محرک چهارچرخ ساخته شده و میتوان قابلیت های آفرودی را در این مدل دید.
ساندرو RS گرندپری
اولین خودرو نام ساندرو RS گرندی پری را به خود گرفته و نسخهای بهتر از این هاچ بک در برزیل به شمار میرود. البته این خودرو از همان پیشرانهی 2 لیتری 148 اسب بخاری بنزینی سود میبرد اما در آن شاهد ظاهر گیراتر و تِم کلی خودروی فرمول 1 رنو هستیم. الگویی مشابه در داخل کابین نیز بکار رفته و شاهد تریم مشکی و طلایی در هر سطحی هستیم.