شناسه خبر : 430043
تاریخ انتشار :
خودروهای خودران از رفتارهای انسان‌ها در رانندگی یاد می‌گیرند

خودروهای خودران از رفتارهای انسان‌ها در رانندگی یاد می‌گیرند

خودرونگاران- شرکت‌های خودروساز در تلاش هستند تا با آزمایش همه جانبه خودروهای خودران آن‌ها را از هرنظر مطابق با الگوهای انسانی توسعه دهند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از انگجت، خودروهای خودران برای حرکت از کامپیوترهای قدرتمند و دوربین‌هایی با دید 360 درجه استفاده می‌کنند به همین دلیل بسیاری از مردم عقیده دارند که دور دو فرمان برای این خودروها به‌سادگی آب خورردن است.

اما شرکت گوگل در ماه اکتبر گزارشی را منتشر کرد که در آن به این مسئله اشاره شده و به‌گفته گوگل این یکی از سخت‌ترین کارهایی است که این‌گونه وسایل نقلیه خودران انجام می‌دهند.

وقتی انسان پشت خودرو می‌نشیند می‌تواند بهترین زاویه و فاصله ممکن را تخمین بزند، ولی خودروهای خودران برای انجام این کار نیاز به حجم زیادی از اطلاعات و داده‌ دارند که در نهایت به‌ضرر آن تمام می‌شود.

در قسمتی از این گزارش آمده است که «چالش پیش‌روی ما نحوه آموزش به این خودروها برای درنظر گرفتن معیار سریع‌ترین گزینه و تشخیص طبیعی‌ترین گزینه است.»

گوگل در ادامه این مطلب می‌گوید به‌همین دلیل است که در تلاشیم به روبات‌ها آموزش دهیم تا از الگوهای انسانی استفاده کنند و حرکات خود را بر اساس حرکاتی که معمولا انسان‌ها در این‌گونه موارد انجام می‌دهند؛ تنظیم کنند.

در همین راستا؛ گوگل بیشتر برنامه‌های خود را روی آموزش صحیح این خودروها در هنگام گردش در خیابان متمرکز کرده است.

 

 

 

کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.