به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، هیسائو یاماشیگه، محقق فناوری باطری در تویوتا در کنفرانسی در توکیو اظهار کرد باتری یون لیتیومی، فناوری کلیدی برای برقی سازی خودروهاست و نیاز واضحی برای بهبود این فناوری و عملکرد بهتر آن وجود دارد.
بهبود عملکرد فناوری باتری یون لیتیومی، مسئله مهمی برای خودروسازان سنتی مانند تویوتا و تازه واردهایی مانند تسلا موتورز است.
تولیدکنندگان خودروهای برقی باتری دار، خودروهای پلاگین هیبریدی-برقی و همچنین خودروهای هیبریدی بنزینی- برقی همگی به سختی تلاش می کنند تا فناوریهای باتری پیشرفتهتری به منظور بهبود مسافت پیمودنی، عمر و ایمنی باتری طراحی کنند.
تویوتا در فناوری بنزینی-برقی پیشتاز بوده است و آماده عرضه خودروی تقریبا تمام برقی به نام "پریوس پرایم" می شود. همچنین قصد دارد انواع برقی همه مدلهای خودروی خود را تا سال ۲۰۲۰ عرضه کند.
بر اساس گزارش رویترز، مهندسان تویوتا با استفاده از تکنیکهایی که با همکاری یک لابراتوار و چهار دانشگاه ژاپنی طراحی شده اند، موفق شده اند نحوه حرکت یونهای لیتیوم در داخل الکترودها را بهتر مشاهده کنند و این مشاهدات به آنها در طراحیهای جدید کمک خواهد کرد تا بتوانند عمر باتری و در نتیجه مسافتی که خودروی برقی می تواند طی کند را افزایش دهند.