شناسه خبر : 430821
تاریخ انتشار :
خودروهای کاردکسی تان را سریعتر بفروشید
اطلاعیه ناجا به نمایندگی های فروش خودرو :

خودروهای کاردکسی تان را سریعتر بفروشید

خودرونگاران- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای به نمایندگی های مجاز فروش خودرو اعلام کرده است که تا پایان آذر ماه تمام خودروهای کاردکسی خود را بفروشند .

 به گزارش خبرنگار خودرونگاران ، ناجا در این اطلاعیه دلیل این خواست خود را  فروش خودرو با پلاک سال  1396 عنوان کرده است که  این امر می تواند بازار خوردوهای صفر کیلومتر را در دو ماه آینده با افت قیمت محسوس مواجه کند .

 به نظر می رسد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قصد دارد همچون برندهای خارجی که در ماه های گذشته اقدام به فروش و پلاک گذاری خودروهای 2017 و حتی 2018 کرده اند با پلاک گذاری خودروهای جدید فروخته شده با پلاک 1396 بازار خودرو را دچار تحولی جدید کند

 این در حالی است که خودروسازان  هنوز موفق به سر رسید خودروهای فروخته شده خود نکرده اند و طبق مدارک موجود تا نیمه بهمن ماه خودروهای تعهد شده  خودروسازان با پلاک 95 به فروش خواهد رسید. به نظر می رسد پیش دستی ناجا برای پلاک گذاری سال جدید پیش رو بدون هماهنگی با خودروسازان انجام شده است و قرار نیست طبق روال مرسوم از نیمه بهمن ماه اقدامات لازم برای پلاک گذاری خودروها با پلاک سال جدید انجام شود .

 در عین حال برخی کارشناسان و فعالان خودرویی  معتقدند که با این اقدام ناجا ، می توانیم شاهد افت قیمت محسوس خوردوهای صفر کیلومتری باشیم که در انبار نمایندگی ها مانده بودند و بعید نیست در  روزهای پایانی آذر ماه و دی ماه  پیش رو بازار خودرو با تحرک و افت قیمت خاص مواجه شود .

این گزارش می افزاید؛ در اصلاح خودرویی ها ، خودروهای کاردکس به خودروهایی اطلاق می شود که کمپانی تولید کننده تعدادی خودرو را  به نمایندگی های که دارای گردش مالی بالایی هستند؛ بدون ثبت سند ؛پلاک به نام نمانیدگی و  دریافت تمامی مبلغ خودرو تنها با پرداخت ودیعه ای توافقی در اختیار نمایندگی قرار می دهد تا نمایندگی مذکور با فراق بال بیشتری اقدام به فروش این خودروها کند، به این جهت از نظر نیروی انتظامی نیز پلاکی با توجه به این  پلاکی برای خودرودر نظر گرفته نشده است خودرو کاردکسی خوانده می شود و تا زمان حضور مالک واقعی ثبت پلاک انجام نخواهد شد .

 این خودروها ممکن است گاهی بیشتر از زمان معمول در نزد نمایندگی ها باقی بمانند  و با فروش آن تنها در فرصت 5 روزه نیروی انتظامی فرایند پلاک گذاری را برای این خودروها انجام خواهد داد.

 

 

 


نظرات

نظر شما

: : :


ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.