شناسه خبر : 430858
تاریخ انتشار :
افت قندی‌ها و رشد گروه زغال‌سنگ در معاملات امروز بورس

افت قندی‌ها و رشد گروه زغال‌سنگ در معاملات امروز بورس

خودرونگاران- در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران قندی‌ها مخالف روندشان در روزهای گذشته شاهد افت قیمت‌های پایانی بودند، اما نوسانگیرانِ امروز بازار توانستند با معاملات در گروه استخراج زغال سنگ با سود قیمتی مناسبی مواجه شوند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، امروز دماسنج بازار سرمایه تقریبا 12 واحد افت کرد و به رقم 80 هزار و 914 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن پس از 51.4 واحد رشد، رقم 16 هزار و 602 واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز امروز 78 واحد پایین رفت و عدد 89 هزار و 643 واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار اول 31.52 واحد افت کرد و تا تراز 57 هزار و 595 واحدی پایین آمد، اما شاخص بازار دوم با رشد 105 واحدی مواجه شد و به رقم 171 هزار و 289 واحدی رسید.

در سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 41 واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه برجای گذاشت. پس از این نماد پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت تهران بیشترین نقش را در رشد شاخص کل داشتند.

در نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس که بیشترین نقش را در نوسانات شاخص کل داشت، حقیقی‌ها بیش از 90 درصدی عرضه‌ها را رقم زدند به‌طوری که سهامداران حقیقی امروز 921 هزار سهم را به فروش گذاشتند و سهامداران بیش از 923 هزار سهم را خریدند. در گروه محصولات شیمیایی امروز اکثر قریب به اتفاق نمادها شاهد کاهش ارزش پایانی بودند و تعدادی از آنها افت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند. در این گروه 28 میلیون و 355 هزار سهم به ارزش نزدیک به 12 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در معاملات امروز نماد ایران خودرو بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص کل ایفا کرد. در این نماد حقیقی‌ها بیش از 76 درصد عرضه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند به‌طوری که 16 میلیون و 86 هزار توسط افراد حقیقی به فروش گذاشته شد که از این تعداد شش میلیون و 804 هزار سهم را حقوقی‌ها خریداری کردند. در معاملات گروه خودرو امروز شاهد روند کاهش قیمت پایانی بودیم. در این گروه بیش از 55 میلیون سهم به ارزش 12 میلیارد و 181 میلیون و 300 هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

گروه استخراج زغال سنگ از جمله نمادهای سبز امروز بود که تمام نمادهای این گروه توانستند حدود پنج درصد در قیمت پایانی رشد را تجربه کنند. همچنین گروه بیمه امروز معاملات روانی را تجربه کرد تعدادی از نمادهای این گروه توانستند افزایش قیمت پایانی قابل ملاحظه‌ای را تجربه کنند و هرچند که نمادهایی هم در این گروه بودند که با کاهش قیمت پایانی مواجه شدند.

در گروه قندی‌ها که چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت پایانی در تمام نمادهای آن بودیم، امروز شاهد افت قیمت پایانی در تمام نمادها بود هرچند که این افت در تعدادی از نمادها چندان قابل توجه نبود و روند معاملات در آنها آرام به نظر می‌رسید. در این گروه چهار میلیون و 649 هزار سهم به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون و 100 هزار تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

امروز در نمادهای صنایع شیمیایی ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان شاهد انجام معاملات درون‌گروهی بودیم به‌طوری که در نماد شرکت صنایع شیمیایی ایران بیش از 23 میلیون سهم به ارزش 9 میلیارد و 33 میلیون و 500 هزار تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد. این معامله باعث شد که نماد شیران بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص دهد،همچنین این نماد در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات امروز قرار داشت. همچنین در نماد گسترش نفت و گاز پارسیان 15 میلیون سهم به ارزش سه میلیارد و 246 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی واریز شد.

ارزش معاملات امروز رقم 130 میلیارد و 703 میلیون و 300 هزار را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 506 میلیون و 916 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 579 نوبت دادوستد بود.

آیفکس امروز یک واحد رشد کرد و به رقم 869.7 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم 194 میلیارد و 819 میلیون و 700 هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 296 میلیون و 268 هزار سهم و اوراق قابل معامله طی 17 هزار و 196 نوبت دادوستد بود. نماد معاملاتی پتروشیمی زاگرس بیشترین نقش را در نوسانات آیفکس امروز برعهده داشت.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.